تابناک: سرپرست مرکز بهداشت شهرضا گفت: همزمان با هفته سلامت و برگزاری همایش سبک زندگی سالم در شهرضا، طرح ترویج غذاهای سنتی ایران در این شهرستان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید حجت‌الله موسوی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی شهرستان به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: ایمنی مواد غذایی به طور فزاینده‌ای در حال جهانی شدن بوده و نیاز به تقویت سیستم‌های ایمنی مواد غذایی بیش از پیش درمیان کشورها مشهود است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت شعار خود را در سال 2015 ترویج بهبود ایمنی مواد غذایی از "مزرعه تا بشقاب (سفره)" قرار داده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه مواد غذایی ناسالم منجر به مرگ 2 میلیون نفر در سال می‌شوند که بیشتر آنها را هم کودکان تشکیل می‌دهد، گفت: مواد غذایی حاوی باکتری‌های مضر، ویروس‌ها، انگل‌ها یا مواد شیمیایی مسئول بیش از 200 بیماری از اسهال تا سرطان است.

وی با بیان اینکه درآمد خانوار از عوامل مهم در تأمین امنیت غذایی در یک نظام اجتماعی است، بیان کرد: روز جهانی بهداشت در سال 2015، فرصتی است تا به کسانی که در بخش‌های مختلف دولتی، تولیدکنندگان توزیع کنندگان، متخصصان بهداشت وسلامت دست اندرکارند، در مورد اهمیت ایمنی مواد غذایی، هشدار داده شود.

موسوی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در شهرضا گفت: نواختن زنگ سلامت در مدرسه در یکی از مدارس با همکاری آموزش و پرورش، آموزش امنیت غذایی و ایمنی غذا در همه مدارس، برگزاری مسابقات نقاشی و انشا در مدارس با موضوع شعار سال از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.

وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه تقلبات مواد غذایی در طول هفته سلامت، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات آموزشی ویژه اغذیه فروشان توسط اتاق اصناف با همکاری شبکه بهداشت، برگزاری جلسات آموزشی ویژه کشاورزان در زمینه نحوه صحیح کاشت، داشت، برداشت توسط جهاد کشاورزی با همکاری شبکه بهداشت و برگزاری همایش سبک زندگی سالم توسط فرمانداری با همکاری شبکه بهداشت در هفته سلامت برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های پخت غذاهای سنتی در هفته سلامت توسط فرهنگسراها، رابطان و هنرجویان در طول هفته سلامت، اظهار داشت: در هفته سلامت با همکاری اداره ورزش و جوانان و شهرداری، برنامه کوه‌گشت خانوادگی برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار