نایب رییس اتاق بارزگانی کرمان:
سید مهدی طبیب زاده در نشست با هیات عمانی گفت: در استان کرمان سه کارخانه در فاریاب، جیرفت و راین با قابلیت تولید فروکروم، فرومنگنز و سیلیکون منگنز وجود دارد که در صورت تمایل سرمایه گذاران، جزییات تولید این مواد را به آنها ارایه می دهیم.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰ 25 May 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سید مهدی طبیب زاده در نشستی که با سرمایه گذاران عمانی داشت ، گفت: در استان کرمان سه کارخانه در فاریاب، جیرفت و راین با قابلیت تولید فروکروم، فرومنگنز و سیلیکون منگنز وجود دارد که در صورت تمایل سرمایه گذاران، جزییات تولید این مواد را به آنها ارایه می دهیم.وی ادامه داد: سرمایه گذاران عمانی می توانند با تشکیل یک شرکت داخلی، امکان استخراج، فعالیت پیمانکاری، چگونگی مشارکت و خرید مواد معدنی در استان کرمان را بررسی کنند و اتاق کرمان نیز آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.
در ادامه این نشست رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان تصریح کرد: سرمایه گذاری در ایران به دلیل قیمت پایین انرژی به ویژه برق، دست‌مزد پایین نیروی انسانی، مهندسان آماده کار و قانون سرمایه‌گذاری مناسب، صرفه اقتصادی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این موارد در تصمیم گیری های خود استفاده کنند. عباس جبالبارزی افزود: در حدود یک دهه گذشته به دلیل وجود تحریم های سخت، صادرات مواد معدنی به صرفه تر بود اما در حال حاضر سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری مواد معدنی، بیشتر از گذشته مد نظر است. وی خاطرنشان کرد: دولت با تجمیع کردن محدوده های معدنی در واقع برای فعالیت در حوزه فرآوری و ایجاد کارخانه، انگیزه و توجیه اقتصادی ایجاد کرده و بر اساس قانون سرمایه گذاری، اصل سرمایه و سود آن توسط سرمایه گذار قابل برگشت است.
سپس نماینده هیات عمانی از موسسه الزبیر، با بیان اینکه این موسسه 40 سال است در زمینه های نفت، گاز، اتومبیل، خدمات مالی و... فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر در معادن کروم کشور ترکیه و معادن منگنز در کشور سودان سرمایه گذاری کرده‌ایم و بیشتر تمرکز ما بر روی استخراج از معادن است. ان جاناردن، اظهار داشت: هدف بعدی ما بحث فرآوری مواد معدنی است که هزینه های آن و انتقال مواد خام مطرح است. وی با بیان اینکه برای راه اندازی کارخانه تولید فروکروم، در حال بررسی چند کشور هستیم، بیان کرد: علاوه بر اینکه کار بهره برداری و اکتشاف در معادن را انجام می دهیم با افرادی که پروانه اکتشاف دریافت کرده اما به دلیل عدم توانایی مالی قادر به ادامه کار نیستند، مشارکت می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار