پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو عنوان کرد:در کشورمان تقریبا بسیاری از مواد غذایی را خودمان تولید می کنیم و اگر این مطالعات صورت بگیرد، مشخص می شود نیازی به واردات در این حوزه نیست. اما متاسفانه به دلیل عدم وجود تصویر واضحی از وضعیت اقتصاد، در یک سال اعلام می کنیم، واردات فلان کالا ممنوع است و در سال دیگر اعلام می کنیم آزاد است و این تبدیل به یک رویه شده است که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده است.
کد خبر: ۲۴۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 15 June 2016
به گزارش تابناک کرمان ، محمدرضا پور ابراهیمی در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو تصریح کرد: در هدف گذاری نظام اقتصادی کشور تعیین شده است که جلوی وارداتی که از مجاری غیر قانونی به کشور می آیند را بگیریم، زیرا تولید را دچار اخلال می کند.وی به ورود کالاهایی که از مجاری قانونی به کشور می آیند اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً همه چیز را نمی توانیم در کشور تولید کنیم و در هیچ جای دنیا نیز اینگونه نیست که همه امور اقتصادی را در کشور خودشان انجام می دهند. توجه به مزیت های نسبی در اقتصاد، توجه به اقتصاد دانش بنیان و عواملی دیگر باعث می شود، چرخه اقتصاد به گردش در بیاید.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از نبود برنامه جامع در بخش های مختلف اقتصادی گفت و بیان داشت: آن چیزی که امروز در کشور می تواند به ما کمک کند، این است که وضعیت اقتصادی مان را در بخش های مختلف تعریف کنیم و بر اساس آن نیازهایمان را مشخص کنیم. در بعضی بخش ها ممکن است با واردات کالاهای اولیه و سرمایه ای به افزایش ارز آوری در پروسه دیگر کمک شود. بنابراین اگر این تعریف ها صورت بگیرد، بحث مربوط به واردات زدگی تعریف منطقی تری پیدا می کند.
پور ابراهیمی افزود: در کشورمان تقریبا بسیاری از مواد غذایی را خودمان تولید می کنیم و اگر این مطالعات صورت بگیرد، مشخص می شود نیازی به واردات در این حوزه نیست. اما متاسفانه به دلیل عدم وجود تصویر واضحی از وضعیت اقتصاد، در یک سال اعلام می کنیم، واردات فلان کالا ممنوع است و در سال دیگر اعلام می کنیم آزاد است و این تبدیل به یک رویه شده است که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار