شهردار محمدیه گفت: با فعالیت کتابخانه شهر آفتاب به عنوان اولین کتابخانه تلفنی کشور در شهر محمدیه خدمات رایگانی به گروههای سنی مختلف ارائه می شود.
کد خبر: ۲۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر دهمین جشن کتابخانه تلفنی شهر آفتاب شهر محمدیه پنجشنبه شب با حضور حسین بهزادپور شهردار محمدیه، کاظمی رئیس و اعضای شورای شهر و شهروندان در پارک شاهد این شهر برگزار شد.

حسین بهزادپور در این مراسم گفت: با تعامل منطقی و خوب شهرداری با شورای شهر اقدامات خوبی برای خدمت رسانی مناسب به مردم انجام شده و فضای شهر برای زندگی توام با آرامش و آسایش مهیا شده است.

وی گفت: در کنار اجرای طرح های عمرانی در زمینه فرهنگ سازی هم کارهای خوبی صورت گرفته اما برای موفقیت در کار نیازمند مشارکت مردم هستیم.

کتابخانه تلفنی شهرآفتاب اولین کتابخانه تلفنی کشور

شهردار قزوین بیان کرد: یکی از کارهای خوب فرهنگی در شهر محمدیه راه اندازی کتابخانه تلفنی شهر آفتاب است که تنها کتابخانه تلفنی در کشور محسوب می شود که در سال ۸۶ با حمایت شهرداری و شورای شهر محمدیه شروع به کار کرده است.

وی افزود: این کتابخانه هم اکنون دارای  بیش از هشت هزار نفر عضو در قالب بیش از ۵۰۰۰ خانواده است و برای مقطع سنی ۶ تا ۱۸ سال خدمات فرهنگی ارائه می کند و با داشتن سیستم نرم افزار هوشمند و تلفن گویا، مجله صوتی، کتاب رسانی توسط پیک درب منزل عضو و به کارگیری شیوه‌های نوین کتابداری و اطلاع ‌رسانی و کمک به هزینه خرید کتاب در میان خانواده‌ها کار ارزشمندی را نهادینه کرده است.

بهزادپور یادآورشد: اعضا پس از ثبت نام با مراجعه به فهرست ها، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از طریق تلفن آن را سفارش می دهند سپس کتاب را توسط پیک موتوری کتابخانه درب منزل خود دریافت می کنند.

وی گفت: پس از خواندن کتاب و اتمام زمان مطالعه کتاب را به پیک کتابخانه تحویل داده و کتاب جدیدی را دریافت می کنند و تمامی خدمات این کتابخانه رایگان بوده و از طریق تلفن گویا به صورت ۲۴ ساعته صورت می گیرد لذا اعضا هرگز با مشکل زمانی جهت استفاده از بخش های مختلف مواجه نیستند و در صورت لزوم می توانند با شماره مستقیم کتابدار در ساعت اداری تماس گرفته و مسائل خود را مطرح کنند.

بهزادپور اظهارداشت: شورا وشهرداری محمدیه سالانه سیصد میلیون تومان به کتابخانه های این شهر کمک می کند که این رویکرد فرهنگی ارزشمند است.

مردم در نگهداری بوستانها مشارکت کنند

بهزادپورگفت: احداث بوستان و مرمت آنها از وظایف شهرداری است و در کنار آن تلاش می کنیم روشنایی مورد نیاز بوستانها هم تامین شود و با تهیه تجهیزات ورزشی بستر خوبی برای تفریح و سرگرمی مردم فراهم می کنیم.

وی اضافه کرد: عزم و اراده ما توجه به توسعه شهری و مبلمان و ایجاد فضایی بانشاط است اما از مردم انتظار داریم در نگهداری از کارهای انجام شده مشارکت کنند.

شهردار محمدیه تصریح کرد: خدمات شهری با هزینه های زیادی که خود مردم تامین می کنند داده می شود و اگر توسط شما بدرستی نگهداری نشود بیت المال هدر رفته و هزینه های بیشتری به شهروندان تحمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشارکت شهروندان در نگهداری از خدمات ارائه شده بویژه بوستانها، مراکز تفریحی و مبلمان شهری انگیزه خدمتگزاران شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر تقویت می کند.

بهزادپور گفت: اجرای طرح شهردار خانواده، طرح همیار محیط زیست، توزیع فهرست کتابهای بزرگسال جدید بین اعضا، برگزاری مسابقات تلفنی ماهانه و اهداء جوایز به برندگان، برگزاری ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، زیارت عاشورا در ماه محرم، جشن کتابخانه و تقدیر از اعضای فعال کتابخانه به مناسبت دهمین سال فعالیت کتابخانه از فعالیت های جانبی است.

در این مراسم از اعضای فعال کتابخانه و سلیمانی مدیرکتابخانه شهر آفتاب تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار