مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: جمعیت درنای سیبری که در مسیر مهاجرت خود از شمال استان اردبیل عبور می‌کند طی سال‌های اخیر کاهش یافته و تنها به یک عدد رسیده است.
کد خبر: ۲۶۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 26 July 2016

محمد خداپرست در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: درنا از سیبری به روسیه سفر کرده و در پته خور شمال استان استراحت می‌کند.

مهاجرت تنها یک «درنای سیبری»به اردبیل

وی با بیان اینکه این پرنده وحشی بعد از استراحت در شمال استان به فریدون‌کنار سفر می‌کند، اضافه کرد: جمعیت این پرنده از ۱۳ مورد طی سال‌های اخیر به یک مورد کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با بیان اینکه دو پرنده عروس غاز و کرکس کوچک که در استان مهاجر هستند نیز در معرض خطر قرار دارند، اضافه کرد: از پرندگان مقیم استان هفت گونه آسیب‌پذیر شناسایی شده است.

به گفته خداپرست غاز پیشانی سفید کوچک، عقاب خال‌دار، عقاب شاهی، دلیجه کوچک، اردک، دراج و قرقاول گونه‌های آسیب‌پذیر شناسایی شده در استان هستند.

وی با اذعان به اینکه ۴۹ درصد از گونه‌های پرندگان شناسایی شده در کشور در استان اردبیل نیز حیات دارند، اضافه کرد: از جمله نماد حیات‌وحش استان قرقاول است که در مسیر اصلاندوز تا پارس آباد و روی نوار مرزی ارس زندگی می‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: شکار پرنده‌های در معرض آسیب ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده با فرد متخلف برخورد می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار