یک اقدام ضدفرهنگی به بهانه فرهنگ؛
تابناک: کاشیکاری های تاریخی کوشک طیب اصفهان در روزهای گذشته توسط عده ای از نیروهای تندرو در حال تخریب است.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 03 August 2016
تابناک اصفهان : کاشیکاری های تاریخی کوشک طیب اصفهان در روزهای گذشته توسط عده ای از نیروهای تندرو در حال تخریب است.

نمونه هایی از این تخریب ها از روز گذشته تاکنون در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود تا اعتراض این گروه ناشناس به نمادهای شیطان پرستی کهب ه اذعان آنها در کاشیکاریهای کوشک اصفهان در خیابان طیب وجود دارد را از بین ببرند.

این نیروهای خودسر که خود را "حزب اللهی" معرفی کرده انداند، به بهانه اینکه ستاره های کاشیکاری در کوشک، نماد شیطان پرستی است، اقدام به تخریب این کاشی ها کرده اند.



تاکنون میراث فرهنگی اصفهان به این مسئله واکنش خاصی نشان نداده است اما میراث دوستان اصفهان از این اقدام ضدفرهنگی که تخریب آثار تاریخی اصفهان را در پی دارد به شدت گلایه مند هستند.

این گروه ناشناس بعد از تخریب کاشیکاری های کوشک اقدام به گذاشتن یاداشتی روی یک کاغذ و چسباندن آن به کاشی های کوشک کرده است که روی آن نوشته شده " نمادهای شیطان پرستی را پیش از اقدام ملت حزب الله محو کنید"!.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
اینها مگه سال 91 اتفاق نیوفتاده بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
این کارها بهانه ای برای غارت میراث فرهنگی است. پس از سود کلانی که داعش از تجارت آثار عتیقه به جیب زده همگنان داخلشیان به صرافت افتاده اند تا آنها نیز از این بازار منتفع شوند. احتمالا فردا به کندن کاشی ها و محراب بناهای تاریخی روی می آورند و قوه قضاییه نیز به جهت احترام به خشم حزب الله مسامحت به خرج می دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :