کد خبر: ۲۸۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 27 August 2016


فرماندار شهرستان طالقان با اشاره به افتتاح ۲۲ پروژه در این شهرستان طی هفته دولت، بر ضرورت گازرسانی به روستاهای اسن شهرستان تا پیش از شروع فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی علی آبادی فراهانی در ملاقات مردمی که ظهر شنبه با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز در مسجد بالاطالقان برگزار شد، اظهار کرد: احداث جاده ملی هشتگرد - طالقان - تنکابن از سال های گذشته به جد از سوی مسئولان استان و شهرستان در حال پیگیری بوده تا راه دسترسی بهتری برای مردم این شهرستان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار احداث این جاده با پیگیری های انجام شده در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است، گفت: این جاده در سه فاز در حال احداث است که بخش طالقان و هشتگرد انجام شده است.

فرماندار طالقان با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبار به موقع، این جاده تا اواخر سال آینده بدون تونل می تواند به بهره برداری برسد، بیان کرد: احداث تونل نیز در دستور کار قرار دارد و با تخصیص اعتبار تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی یکی از مشکلات شهرستان طالقان را مربوط به گازرسانی به این منطقه دانست و گفت: دهه فجر سال گذشته خط انتقال گاز به بهره برداری رسید.

علی آبادی فراهانی خاطرنشان کرد: انتظار می رود گازرسانی در سطح شهرک و روستاها به طور کامل تا پیش از شروع فصل سرما انجام شود.

وی در مورد احداث بیمارستان در این شهرستان طالقان، گفت: با توجه به موافقت وزارتخانه، پس از مکان یابی و تخصیص اعتبار، عملیات ساخت آن آغاز می شود.

فرماندار طالقان با تاکید بر لزوم ایجاد ناحیه صنعتی برای اشتغالزایی جوانان طالقانی، ادامه داد: ایمن سازی روستاها از وقوع سیل، احداث دیوارهای حفاظتی و بهسازی شبکه برق رسانی شهرستان از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۲ پروژه در شهرستان طالقان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان آماده بهره برداری است، افزود: طرح جامع و تفصیلی شهرستان طالقان در حال تهیه است که انتظار می رود با توجه به اهمیت توسعه و اشتغال در این شهرستان به تصویب برسد.

علی آبادی فراهانی از اجرای طرح هادی روستایی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و فراهم آوردن فضایی مناسب برای اهالی بومی خبر داد و افزود: باید به گونه ای طرح هادی اجرا شود تا فضا برای توسعه آتی شهرستان نیز فراهم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار