بیماری نقص ایمنی را بیشتر بشناسیم
تابناک: بیماری نقص ایمنی اولیه هیچ ارتباطی با ایدز ندارد، بنابراین برخی به تصور اینکه بیماری آنان نوع دیگری از ایدز است از درمان ویژه در آن خودداری می کنند.
کد خبر: ۲۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 28 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، همه ساله سوم تا نهم اردیبهشت به عنوان هفته انقص ایمنی و آشنایی با این بیماری در سراسر جهان معرفی شده است، بسیاری از مردم از این بیماری آگاه نیستند و حتی دیده شده که بسیاری آن را با بیماری های دیگر مانند ایدز و یا هپاتیت یکی می دانند.

باید این را بدانیم که در حال حاضر احتمال آن می رود که از هر یک هزار و ۲۰۰ نفر یک نفر به این بیماری ژنتیکی مبتلا باشد که این رقم در سال گذشته از هر دو هزار نفر در دو سال گذشته از هر پنج هزار نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ نوع بیماری نقص ایمنی اولیه تا به حال شناسایی شده است، که حدود ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری نقص ایمنی اولیه از ابتلای خود به این بیماری ناآگاه هستند.

بیش از ۵۰ درصد موسسات حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه در سراسر دنیا ممکن است از بیماری نقص ایمنی اولیه رنج ببرند، تشخیص صحیح بیماری نقص ایمنی اولیه با آشنایی با ۱۰ نشانه اولیه آغاز می شود که این علایم بارز و اولیه به ۴۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

10 علایم بیماری نقص ایمنی اولیه

بیشتر از هشت بار عفونت گوش در یک سال، دو ماه یا بیشتر مصرف آنتی بیوتیک بدون تاثیر کافی و لازم، دو یا بیشتر پنومونی در یک سال، از دست دادن وزن و عدم رشد طبیعی کودک، آبسه های عمیق و مکرر در پوست، برفک یا عفونت قارچی و طولانی مدت در دهان یا روی پوست بعد از یک سالگی، نیاز به آنتی بیوتیک های تزریقی برای درمان کامل عفونت ها، دو یا بیشتر عفونت های شدید و عمقی در یک زمان مانند مننژیت، سلولیت و وجود تاریخچه فامیلی ابتلا به نقص ایمنی اولیه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :