کد خبر: ۲۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 07 September 2016


تابناک لرستان :من اصلاح طلب نیستم؛ اصول گرا نیستم؛ من حتی اعتدال گرا هم نیستم. اگر می دانید به اندازه کافی اصول گرا یا اصلاح طلب نیستم متن مرا نخوانید. بینش سیاسی که من به آن اعتقاد دارم توسعه همه جانبه استانم لرستان است؛ رسالت من به عنوان یک کنشگر سیاسی، تلاش برای رفع مشکلاتی است که بر دوش هم استانی هایم سنگینی کرده و با تاریخی به درازای بشریت ذره ای اعتماد به نفس برای آنها باقی نگذاشته است. به من مربوط نمی شود که در فلان شهر مرفه سخنرانی فلان اصلاح طلب یا بهمان اصول گرای  را به هم زده اند؛ یا حتی در فلان پایتخت فلان نخست وزیر یا بهمان رییس مجلس را به حق یا ناحق زندانی کرده اند.
 من باید پیگیر عواملی باشم که دیار تاریخی ام را به خوابی کابوس وار فرو برده است‌. اعتیاد٬ بیکاری٬ خشونت٬ بی اعتمادی اجتماعی٬ فقر اقتصادی٬ فساد٬ تبعیض٬ بی عدالتی٬ نزول ارزش های اخلاقی٬ جرائم و بزه کاری های اجتماعی٬ ترافیک٬ آموزش٬ عدم رعایت حقوق شهروندی٬ نابرابری در اجرای قانون و ده ها و شاید صدها مشکل حاد اجتماعی دیگر که سیاسی بازی های ما نه تنها هرگز راهکاری برای حل آنها ارائه نداده است بلکه همواره این آتش ویرانگر را مشتعل تر کرده است.
من و همشهریانم  با مهربانی٬ صلح٬ صفا و دوستی با تحمل تمام مشقت ها شاد و آرام زیر چتر مفاهیم مقدسی چون هم استانی و شهروند زندگی میکنیم؛ تا زمانی که سونامی اجتماعی انتخابات را شما سیاسیون بر سر ما خراب می کنید. سونامی که آمد ٬من دیگر شهروند نیستم. من یاسر خورشیدوند و یک پاپی هستم. او بیرانوند است. ما بالاگریوه هستیم و آنها لک. ما همه عشایر هستم و آنها شهری.
 یاد شعر دوران مدرسه ام افتادم: توسنی کردم ندانستم همی... کز کشیدن تنگ تر میگردد کمند. البته در مدرسه ما شعرهای قومیتی رواج بیشتری داشت.
بگذریم... سونامی که آمد سدها، آب بندها و خاکریزها یکی پس از دیگری نابود شده و خود به بخشی از موج تخریب گر تبدیل شد. سنگ هایی که از همراهی خاکریز با سیل به حرکت درآمدند، قدرت تخریب گر سونامی را دو چندان کرده اند.
برای شورای شهر به دنبال افرادی باشیم که با این شعار وارد صحنه می شوند:
من اصلاح طلب نیستم؛ اصول گرا نیستم؛ من حتی اعتدال گرا هم نیستم. اگر می دانید به اندازه کافی اصول گرا نیستم به من رای ندهید و اکر می دانید به اندازه کافی اصلاح طلب نیستم هم به من رای ندهید.
نویسنذه :یاسر خورشید وند- رییس حزب همبستگی دانش آموختگان استان لرستان (هدای لرستان) و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان لرستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار