امام جمعه ایرانشهر با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: عاشورای حسینی باید جهانی شود.
کد خبر: ۳۰۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶ 01 October 2016
 حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر اظهار داشت: عاشورا به انسان درس آزادگی، عزت، استقلال و استکبار ستیزی می آموزد.
وی افزود: زنده نگه داشتن عاشورای حسینی موجب شده که امروز ملت های مظلوم در برابر حاکمان ظالم قیام کنند و به دنبال عزت و آزادی بروند.
امام جمعه ایرانشهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و احیای احکام الهی و دین اسلام از اهداف قیام امام حسین(ع) است گفت: امروز متاسفانه در جهان و منطقه یزیدیانی هستند که به نام اسلام تیشه به ریشه این دین الهی می زنند که باید حسین وار با آنان برخورد شود.
وی با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در اتحاد و همدلی بین مسلمانان جهان گفت: ایران اسلامی به همان اندازه که از مقاومت لبنان حمایت می کند از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین نیز حمایت می کند.
وی افزود: برای ایران اسلامی شیعه و سنی فرقی نمی کند بلکه اصل اسلام، اخوت و برادری میان مسلمان است.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی و تجلیل از تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی در تامین نظم و امنیت در منطقه گفت: همکاری و مشارکت مردم در راستای ارتقای امنیت و برخورد و شناسایی مخلان امنیت مهم است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع افسران و فارغ التحصیلان ارتش گفت: رهبر انقلاب جوانان، دانشجویان و افسران را ذخایر انقلاب می نامند در حالی که بعضی از دولتمردان افراد غارتگر و مفسدان اقتصادی را ذخایر انقلاب می دانند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار