نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد با اشاره به اهداف قیام سیدالشهدا(ع) گفت: مهمترین فلسفه قیام امام حسین(ع) توجه به دین و رعایت عدالت است.
کد خبر: ۳۰۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 10 October 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین رونمایی از اثر معرق هنرمند یزدی به تشریح فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: بنابر کلام صریح رسول گرامی اسلام امام حسین(ع) نجات بخش بشریت است.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله(ع) نیز برای نجات بشر بود نه کسب سلطنت و خلافت ادامه داد: همانگونه که خود سیدالشهدا(ع) فرمودند برای اصلاح امت جدش قیام کرد و طالب دنیا و خلافت دنیا نبود.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از ابعاد قیام حضرت را توجه به دین برشمرد و اضافه کرد: رعایت عدالت و توجه به دین یکی از فلسفه‌های قیام بود که اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا نیز از همین دیدگاه برگرفته شده است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه اسلامی به نماز بی‌توجهی شود سایر ابعاد نیز مورد توجه نخواهد بود گفت: برپایی نماز در روز عاشورا یعنی ارتباط با خدا و اگر امروز در جامعه اسلامی به این موارد توجه نشود بزرگ‌ترین مصیبت در جامعه اسلامی است.

‌آیت‌الله ناصری با اشاره به تلاش و فرهنگ‌سازی دشمن برای جوانان در دوری از دین و نماز و خداوند عنوان کرد: دشمن هدفی جز دوری جوانان از آرمان‌های سیدالشهداء و قیام آن حضرت ندارد و برگزاری مراسم‌های این دهه را نیز نشانه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا ما را نسبت به ارزش‌های جامعه بی‌تفاوت کند بیان داشت: هدفی که در پس این اقدامات دشمن نهفته است چیزی جز تحمیل عقاید پوچ و توخالی خود بر جامعه اسلامی نیست و می‌خواهد با بی‌تفاوتی نسبت به حق و باطل، مشکلات متعددی را دامن‌گیر مسلمانان کند.

امام جمعه یزد با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان اهداف قیام سیدالشهداء گفت: مومن نباید نسبت به ظلم و ستمی که بر وی روا می‌شود سکوت کند چراکه این خواسته استکبار است و در جامعه‌ای که ائمه اطهار الگوی آن هستند چنین بی‌تفاوتی پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اهمیت هدایت و راهنمایی در جامعه اسلامی اظهار داشت: حضرت سیدالشهداء با قیام خود در برابر ظلم و ستمی که خلیفه نابکار بنی‌امیه بر مردم مسمان روا داشت و دروغی که به مردم می‌گفت سکوت در برابر ظلم را ناصحیح دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار