دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پته های یکدیگر را رو کردند
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در دومین مناظره انتخاباتی خود با افشاگری های پی در پی، بطور ناخواسته این برنامه را به آینه تمام نمای واقعیت های آمریکا تبدیل کردند.
کد خبر: ۳۰۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 10 October 2016
  به گزارش تابناک مازندران، دومین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس برگزار شد.
 
این برنامه بطور مستقیم از شبکه خبر سیما در معرض دید عموم قرار گرفت و فواد ایزدی با حضور در استدیو پخش شبکه، به بررسی این مناظره پرداخت.
 
ایزدی با اشاره به صحبت ترامپ مبنی بر اینکه ایران در سوریه با داعش می جنگد گفت: این حرف آقای ترامپ نو محافظه کارها را در آمریکا به شدت ناراحت می کند چرا که ترامپ می گوید دولت اوباما داعش و تروریست ها را تاسیس کرده و با داعش نمی جنگد ولی ایران که به عقیده آنها کشوری حامی تروریسم است با داعش می جنگد.
او در ادامه به دو سوال بی پاسخ مانده آقای ترامپ اشاره کرد و گفت: آقای ترامپ از خانم کلینتون پرسیداگر آمریکا مکان استقرار رهبران داعش را می داند چرا آنها راهدف قرا ر نمی دهد؟ که خانم کلینتون به این سوال جواب نداد.
همچنین خانم کلینتون در پاسخ به این سوال آقای ترامپ که چرا وقتی می خواهید به موصل حمله کنید از قبل اعلام می کنید فقط گفت: من اگر رئیس جمهور شوم با داعش مبارزه خواهم کرد!
 
ایزدی با اشاره به حمایت آمریکا از تروریست ها گفت: ترامپ در پاسخ به این سوال که اگر حلب سقوط کند شما چه کار می کنید ؟ گفت: حلب سقوط کرده است.
این ادبیات نشانگر این است که آنها نگران سقوط حلب هستند و زمانی نگرانی وجود دارد که افراد مورد حمایت آنها باشند.
او در ادامه به معضل اخلاقی در جامعه آمریکا اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که برای کلینتون و ترامپ افتاد در جامعه آمریکایی طبیعی است.
فساد اخلاقی و مالی در جامعه آمریکایی بیداد می کند و این مسئله در بین نامزدهای ریاست جمهوری هم کاملا مشهود است .
 
ایزدی افزود: ادبیات تبلیغات منفی علیه طرف مقابل دو تاثیر خواهد داشت یکی اینکه درصدی از جامعه مایوس خواهند شد و دوم اینکه عده ای از مردم در انتخابات شرکت نمی کنند.
او گفت: این نکته را بدون شبهه می توان گفت که کشور آمریکا با چالشهای جدی در حوزه های مختلف روبروست، فقر و خشونت از مشکلات جدی جامعه آمریکایی می باشد.
ایزدی افزود: زمانی که برجام بررسی شد عده ای مخالف آن بودند و دغدغه آنها اجرای برجام بود که ایران با اجرای آن نفس راحتی بکشد در صورتی که به خاطر بدعهدی های آمریکا به بسیاری از این تعهدات عمل نشد ترامپ به خاطر اینکه تایید نکند که اوباما فرد موفقی بوده از سیاستهای او انتقاد می کند.
 
ایزدی درباره نحوه برخورد دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ایران گفت: در رابطه با برخوردبا ایران هدف یکی است ولی تاکتیک ها فرق می کند خانم کلینتون دشمن قوی تری برای ایران است چرا که برای رسیدن به اجماع حهانی موفق تر عمل می کند.
 شبکه خبر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار