معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تصریح به این مسئله که دانشگاهی موفق است که میلیاردرهای بیشتری به جامعه تحویل دهد، گفت: دانشگاه سیستان جزء بیست دانشگاه اول ایران است.
کد خبر: ۳۱۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 22 October 2016

کردی بیان کرد: توسعه‌ی فرهنگی _آموزشی زیربنای توسعه اقتصادی است و منظور از آن بسترسازی برای خلق ایده‌های نو است که این مهم، از طریق تربیت نیروی باانگیزه و ریسک‌پذیر در دانشگاه فراهم می‌شود.

وی افزود: دانشگاه محدود به یک عده خاص نیست، بلکه باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی شود که تمام نیروهای بومی و بین المللی مورد استفاده قرار گیرند.

کردی گفت: دانشگاه شغل ایجاد نمی‌کند، ولی می‌تواند نیروی کار با انگیزه تحویل جامعه دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بدون تردید دانشگاه در هزاره سوم نقش‌آفرین اصلی تحولا‌ت خواهد بود و كانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده می‌باشد كه با برخورداری از ایده‌ها و اندیشه‌های نو می‌تواند هرلحظه در شریان‌های حیاتی جامعه كه حركت روبه رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه‌ای در دنیائی که بر محور و مدار دانائی در جهان کنونی می‌باشد، محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت اگر به شکل مناسب برقرار شود می‌تواند تأثیر بنیادی بر جای بگذارد. تجربه کشورهای توسعه یافته و صنعتی به ما نشان می‌دهد که بدون وجود این همکاری، رشد و توسعه اقتصادی کشورهای غیر ممکن و حداقل بسیار دشوار است.

کردی اظهار داشت: فاصله‌ای که امروزه بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت مشاهده می‌شود باید هر چه سریعتر این شکاف با تعامل و همکاری بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار