بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« موگرینی وارد تهران شد »،« ترامپ خواستار سپردن رئیس جمهوری بدون انتخابات به خود شد!» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 29 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
کارشکنی آمریکا و اختلاف عراقی ها با ائتلاف در جنگ موصل
ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حالی توقف عملیات موصل را برای تثبیت مواضع تصرف شده، اعلام کرد که فرماندهان عراقی این موضوع را رد کرده و همزمان نیروهای الحشدالشعبی با ورود رسمی به میدان نبرد، مناطقی را در محور جنوبی آزاد کردند.
به گزارش ایرنا، در حالی که ژنرال آمریکایی جان دوریان سخنگوی ائتلاف گفته که این عملیات برای مدت دو روز متوقف شده، اما فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم «عبدالغنی الاسدی» اعلام کرد که در این خصوص هیچ دستوری دریافت نکرده است.
وی گفت: اعتقاد دارم که چنین چیزی وجود ندارد.
همزمان سرتیپ «نجم الجبوری» فرمانده عملیات موصل نیز اعلام کرد که کار بسیج نیرو در اطراف بخش «حمام العلیل» در جنوب موصل آغاز شده و نیروهای تحت امر وی آماده حمله به این منطقه هستند.
رسانه های عربی- غربی روز جمعه به نقل از ژنرال آمریکایی از توقف عملیات خبر داده و از قول وی نوشتند: توقف عملیات، در چارچوب برنامه طراحی شده اعمال شده است.
مقام های عراقی هنوز رسماً به این اختلافات در خصوص عملیات موصل میان نیروهای مسلح عراق و ائتلاف بین المللی اشاره نکرده اند، اما در 19 اکتبر و در دومین روز عملیات، گفته شد که آمریکایی ها عملیات موصل را درمحور جنوبی متوقف کرده اند.
بسیاری از نیروها و فرماندهان عراقی اعتقاد دارند که آمریکایی ها در حال کارشکنی در امر عملیات است و بویژه نیروهای واکنش سریع گفتند که ائتلاف به رهبری آمریکا در پوشش هوایی در محور جنوب کوتاهی کرده است.
یکی از این فرماندهان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تأکید کرد: در یکی از نبردها که داعش از واحدهای انتحاری خود استفاده می کرد، درخواست پوشش هوایی دادیم ، اما آنها حمایت نکردند.
اما از سوی دیگر روز جمعه برای نخستین بار در طول 10 روز گذشته از ورود نیروهای الحشدالشعبی به عملیات موصل خبر رسید.
تشکیلات الحشدالشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تیپ المنتظر وابسته به الحشد الشعبی روز جمعه موفق شدند منطقه امشیرفه در محور جنوب موصل را آزاد کنند.
همچنین نیروهای سرایا عاشورا وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق به رهبری عمار حکیم و از گروه های الحشدالشعبی نیز در محور جنوب غربی موفق شدند روستای الحویدر را آزاد کنند.
نیروهای الحشدالشعبی، آن طور که فرماندهان آن گفته اند، محور غربی عملیات را که کارشناسان نظامی، سخت ترین محور توصیف می کنند به عهده گرفته اند.
این کارشناسان معتقدند که جنگ اصلی و سخت نه در موصل، که در اطراف آن ، بویژه در محور غربی رخ خواهد داد.
موگرینی وارد تهران شد
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش وارد تهران شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر کوتاه خود به تهران فردا(شنبه، 8 آبان) با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
این مقام مسئول در اتحادیه اروپا طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان نیز رایزنی کند. او همچنین بعد از دیدار با رییس جمهور بار دیگر گفت‌وگوهای خود را با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از سر خواهد گرفت و در ناهار کاری وزیر خارجه شرکت خواهد کرد.
طبق آنچه که اعلام شده، محور گفت‌وگوهای این دیپلمات عالی‌رتبه اروپایی با مقامات ایران، بحث سوریه خواهد بود.
موگرینی بعد از ظهر فردا، تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که نشست مشترک وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه عصر امروز(جمعه، 7 آبان) در مسکو برگزار شد و وزیر خارجه کشورمان علاوه بر شرکت در این اجلاس با همتای سوری و روسی خود نیز به صورت جداگانه دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، فدریکا موگرینی چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا با ایران و عربستان، دو کشور موثر در منطقه در ارتباط با سوریه به زودی آغاز می‌شود.
سفر موگرینی به تهران در حالی انجام می‌شود که اواسط هفته گذشته اتحادیه اروپا سند راهبردی رابطه بین ایران و اتحادیه اروپا را به تصویب رساند.
همچنین قرار است، دور دوم گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا نیز در نوامبر سال جاری در بروکسل به ریاست مجید تخت‌روانچی و هلگا اشمید برگزار شود.
توطئه خطرناک صعودی ها برای شلیک موشک به کعبه
یک مقام امنیتی یکی از کشورهای خلیج فارس از توطئه خطرناک سعودی ها برای شلیک موشک به سوی مکه و متهم کردن یمنی ها خبر داد.
یک مقام ارشد امنیتی یکی از کشورهای خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم گفت: براساس اطلاعات به دست آمده, عربستان سعودی قصد دارد یک موشک از نوع موشکهایی که در اختیار نیروهای مردمی یمن است ، به سوی شهر مکه و کعبه شلیک کند.
وی افزود:این موشک قرار است از سمت مرزهای مشترک عربستان سعودی با یمن به سمت کعبه شلیک شود.
این مقام بلندپایه امنیتی اظهار داشت: عربستان قصد دارد این گونه وانمود کند که انصارالله ضمن شکستن حریم امن بیت الله الحرام ، قصد تخریب کعبه را دارد.
وی خاطر نشان کرد:عربستان قصد دارد که با این اقدام, بر ناکامی خود در مقابله با موشک های دقیق ارتش و کمیته های مرمی یمن سرپوش گذاشته و از طریق فریب افکار عمومی, مانع از حملات موشکی یمنی ها به پایگاهها و مراکز نظامی خود شوند.
وی همچنین از تمام مردم مسلمان منطقه به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که در مقابل این توطئه شوم سعودی ها, هوشیار باشند.
 ترامپ خواستار سپردن رئیس جمهوری بدون انتخابات به خود شد!
واحد مرکزی خبر نوشت: دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه در سخنرانی انتخاباتی خود در تولدوی ایالت اوهایو گفت ما می خواهیم آمریکا را دوباره باعظمت کنیم.
به گزارش نامه نیوز به نقل از آسوشیتدپرس؛ دونالد ترامپ افزود: این کار خیلی راحت است. 75 درصد از آمریکاییها معتقدند کشورمان در مسیر غلطی حرکت می کند. از روی کنجکاوی می پرسم، 25 درصد بقیه چگونه فکر می کنند. 25 درصد بقیه چه کسانی هستند. ما این مشکل را حل می کنیم و دوباره کشور را به مسیر درست بر می گردانیم.
 ترامپ گفت: هیلاری کلینتون می خواهد مالیات شرکتهای و فعالیتهای اقتصادی کوچک را افزایش دهد. او می خواهد این مالیاتها را تا چهل و پنج درصد افزایش دهد. به نظر من ما باید همین الان انتخابات را لغو کنیم و ترامپ را رئیس جمهور کنیم. اصلا چرا انتخابات برگزار می کنیم. سیاستهای هیلاری کلینتون آن قدر بد است که تفاوت زیادی با من دارد.
پیشگوی آمریکایی، برنده انتخابات را معرفی کرد
هلموت نوپاث، پروفسور دانشگاه «استونی بروک» در نیویورک می گوید به احتمال زیاد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات، در انتخابات پیروز خواهد شد چراکه او قوی ترین نامزد در انتخابات مقدماتی بوده است.
پروفسور نوپاث، استاد علوم سیاسی، سیستمی طراحی کرده که بر اساس آن می توان نتیجه انتخابات را پیش بینی کرد. هنگامی که طرح پیشنهادی نوپاث به انتخابات سال های گذشته اعمال شد، این طرح در مورد تمام انتخابات از سال ۱۹۱۲ تا کنون، به جز انتخابات سال ۲۰۰۰، نتیجه را کاملا درست پیشبینی کرده است.
بر اساس مدل این پروفسور، نامزدی که در انتخابات مقدماتی درون حزبی بهترین اجرا را داشته، احتمالا در انتخابات نهایی پیروز خواهد شد.
او به نیویورک پست گفت: «فکر می کنم ترامپ قوی ترین نامزد در انتخابات مقدماتی بوده و پیروز خواهد شد.»
اما مدل پروفسور نوپاث یک چیز را در نظر نمی گیرد و آن تغییر چشم انداز سیاسی است. اما تا روز انتخابات و تأیید یا تکذیب مدل این پرفسور در انتخابات۲۰۱۶ دو هفته بیشتر نمانده است./ انتخاب 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار