دیداری که طی آن «صالحی» گزارشی را از اقدامات و عملکرد 3 ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان ارائه کرد.
کد خبر: ۳۲۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶ 08 November 2016
استاندار خراسان شمالی، روز گذشته با رئیس جمهور دیدار کرد؛ دیداری که طی آن «صالحی» گزارشی را از اقدامات و عملکرد 3 ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان ارائه کرد.  پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری روز گذشته گزارش داد: محمدرضا خباز، محمدرضا صالحی و سیدعلی‌اکبر پرویزی، استانداران استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی روز دوشنبه به طور جداگانه با رئیس جمهور دیدار و گزارشی را از اقدامات و عملکرد 3 ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان ها ارائه کردند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدارها بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و همچنین لزوم توجه به توسعه سرمایه‌گذاری، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده در این استان‌ها تاکید و دستورات لازم را برای سرعت بخشیدن به این روند صادر کرد. رئیس جمهور همچنین بر تلاش مضاعف استانداران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این استان ها تاکید کرد.
 گفتنی است در رابطه با دیدار استاندار با رئیس جمهور، از سوی استانداری خراسان شمالی به رسانه های استان اطلاع رسانی صورت نگرفت.24 خرداد سال گذشته بود که رئیس جمهور به خراسان شمالی سفر کرد و در اجتماع مردم این استان در استادیوم تختی بجنورد گفت: در مجموع در سفر به خراسان شمالی 25 طرح و پروژه با 570 میلیارد تومان اعتبار برای این استان تصمیم گیری و همه این طرح ها در سال جاری و سال آینده اجرایی خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» اضافه کرده بود: طرح هایی که مصمم هستیم به حول و قوه الهی در دولت یازدهم در خدمت شما باشیم و انجام بدهیم عمدتاً در سال های 94 و 95 و برخی از آن ها در اوایل سال 96 با حمایت مردم و تلاش مسئولان، عملیاتی و اجرایی خواهد شد. اولین آن تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان است که مسیر این بزرگراه که 250 کیلومتر است مجموعاً به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. حدود 17 ماه از سفر رئیس جمهور به استان می گذرد و در حالی که«صالحی» استاندار خراسان شمالی بیست و ششم مهر ماه امسال در جریان مراسم بهره برداری از 50 پروژه آموزشی در استان گفته بود: «تاکنون50 درصد از پروژه های مصوب سفر هیئت دولت به استان اجرا شده است» اما نکته قابل توجه این است که پروژه 4 بانده کردن محور بجنورد- گلستان به عنوان شاه کلید مصوبات این سفر و به تعبیری اولین مصوبه سفر رئیس جمهور به استان همچنان به نیمه های راه نیز  نرسیده است و مشخص هم نیست که عملیات اجرایی این محور پرحادثه چه زمانی به پایان می رسد.اگر چه بعید است با روند گذشته، این پروژه تا پایان عمر دولت یازدهم به اتمام برسد و روبان آن بریده شود مگر این که دکتر روحانی در دیدار دیروز، دستور خاصی برای آن داده باشد. البته از جمله مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان، حذف 200 کلاس درس خشتی و گلی بود که  در همین راستا مهر ماه امسال 26 مدرسه با 75 کلاس درس حذف شد. در این میان،  اصلاح، تکمیل و روکش راه های روستایی، احداث راه آهن بجنورد- اسفراین- جوین و اتصال آن به راه آهن سراسری، رفع 13 نقطه حادثه خیز، احداث بیمارستان 200 تختخوابی بجنورد  و بیمارستان 218 تختخوابی شیروان، گازرسانی به 75 نقطه و تکمیل طرح آبرسانی بجنورد از جمله مصوبات دیگر سفر رئیس جمهور بود که اگر چه برخی از آن ها همانند بیمارستان جدید بجنورد روند اجرایی مناسبی را می گذرانند اما برخی دیگر همچون راه آهن نیاز به شتاب بسیار بیشتری دارند و موعد افتتاح بعضی از آن ها نامشخص است.
خالی از لطف نیست بدانیم که رئیس جمهور سوم دی ماه 93 به خراسان‌جنوبی سفر کرد و در استادیوم آزادی بیرجند از اختصاص 270 میلیارد تومان به خراسان جنوبی در قالب 21 طرح عمرانی خبر داد. رئیس جمهور، سی و یکم فروردین امسال هم به استان سمنان سفر کرده بود که 67 مصوبه حاصل آن بود./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار