فرمانده انتظامي استان مرکزی در طرح بهشت خانواده؛
تابناک: فرمانده انتظامي استان مرکزی اجراي برنامه هاي آموزش همگاني از سوي پليس براي خانواده ها را اقدامي فراتر از مسئوليت و به عنوان تكليفي ديني و اجتماعي عنوان كرد و گفت:‌ فرهنگ سازي براي کاهش پيامدهاي سوء فضاي مجازي از ضروريت هايي است كه در رويكرد جامعه محور پليس بدان تاكيد شده و اطلاع رساني و آموزش نحوه استفاده صحيح از اين فناوري در اين رويكرد پيگيري مي شود.
کد خبر: ۳۲۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 13 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سردار كيومرث عزيزي فرمانده انتظامي استان مرکزی در طرح بهشت خانواده كه ويژه اولياء و مربيان مدارس دهستان صالحان شهرستان خمين برگزار شد با اشاره به ضرورت شناخت تهديدها، آسيب‌ها، معايب و مضرات فضاي مجازي بيان داشت: اين شناخت موجب خواهد شد تا با اشراف کامل و دقت نظر بالا، نگاهي جامع‌تر به موضوعات داشته باشيم و در هنگام برنامه‌ريزي، طراحي و اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مختلف دچار غفلت و اشتباه نشويم.

وي با اشاره به راهبردهاي غرب در تغيير سبك زندگي در جوامع اسلامي افزود: برنامه ريزي دشمن در اجراي تمهيدات رسانه‌اي و فرهنگي عليه جامعه‌ ما، به خصوص جوانان و نوجوانان تغيير در ذائقه، نظام ارزشي و نهايتاً تغيير در سبک زندگي آنان است.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: جوان و نوجوان، به خاطر جذابيت‌هاي انکارناپذير فضاي مجازي، ساعت‌هاي طولاني را به تنهايي در فضاي سايبري سپري مي‌کند و در عين اين که از اين تنها بودن و داشتن يک همراه غير حقيقي لذت مي‌برد، بعد از خروج از آن فضا و ورود به محيط خانواده و جامعه، ديگر نه به لحاظ جسمي و نه به لحاظ روحي، رمقي براي پذيرش مسئوليت‌هايش در جامعه ندارد.

كم رنگ شدن ارزش هاي مترقي در جامعه يكي از مهم ترين تهديدات فضاي مجازي است

سردار عزيزي فضاي مجازي را بستري همراه با فرصت و تهديد خواند و بر ضرورت شناخت و استفاده صحيح از فضاي مجازي از هر دو منظر تاكيد كرد و گفت:‌ يكي از مهم ترين آسيب هايي كه فضاي مجازي به همراه دارد، كم رنگ شدن ارزش هاي مترقي در جامعه است.

وي ادامه داد: هر جامعه‌اي، صاحب ارزش‌هايي است که ناشي از فرهنگ آن است و در جامعه ما، اين فرهنگ نشأت گرفته از ارزش‌ها و آموزه هاي مترقي دين مبين اسلام ‌است که بعضا برخي از ارزش ها به موجب تأثير از فرهنگ بي‌بندوبار و اباحه‌گر غرب در حال کم‌رنگ شدن است و بازخورد آن در گذر زمان به رشد ارتکاب برخي اعمال خلاف اخلاق متعالي و حتي ارتکاب برخي جرايم، منتهي مي‌شود.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به دستاوردهاي پليس استان در برخورد با جرايم سايبري تصريح كرد: برابر قانون نيروي انتظامي در مقوله رسيدگي به جرايم اينترنتي مسئوليت داشته و بازخورد كشف 120 درصدي جرايم سايبري در استان در شش ماهه نخست امسال از توفيقاتي بوده است كه با همت و تلاش پليس فتا فرماندهي انتظامي استان حاصل شده است.

وي اجراي برنامه هاي آموزش همگاني از سوي پليس براي خانواده ها را اقدامي فراتر از مسئوليت و به عنوان تكليفي ديني و اجتماعي عنوان كرد و گفت:‌ فرهنگ سازي براي کاهش پيامدهاي سوء فضاي مجازي از ضروريت هايي است كه در رويكرد جامعه محور پليس بدان تاكيد شده و اطلاع رساني و آموزش نحوه استفاده صحيح از اين فناوري در اين رويكرد پيگيري مي شود.

اين مقام مسئول در ادامه تضعيف اعتقادات و گسترش شبهات فکري، رواج سطحي نگري فكري، گسترش اباحه گري عملي، بحران هويت فردي و اجتماعي، گسست نسلي، تضعيف بنيان خانواده را از ديگر آسيب ها در استفاده ناصحيح از فضاي مجازي برشمرد.

طبقه بندي اطلاعات براي دسترسي كاربران، ضرورتي در استفاده از فضاي مجازي

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه سخنان خود بر ضرورت كاربري صحيح و طبقه بندي شدن اطلاعات موجود در فضاي مجازي براي دسترسي كاربران تاكيد كرد و گفت: طرح انديشه هاي متضاد با ارزش هاي اسلامي از اهداف توسعه شبكه هاي مجازي است.

وي ادامه داد: زماني كه انديشه اي بدون هيچ بنيان و اساس معتبري در اين فضا مطرح شد، توان بررسي، نقد و تحليل همه آن از عهده مخاطب خارج بوده و بسياري از كاربران بدون بررسي و تحقيق در مباني و زواياي پنهان انديشه هاي نوظهور، از تأثيرات مخرب آن متأثر مي شوند.

سردار عزيزي در ادامه با تبيين شكاف ميان نسل ها به عنوان يك آسيب در توسعه شبكه هاي اجتماعي گفت:‌ در شرايط فعلي بسيار مشاهده مي شود روابط ميان والدين و فرزندان به سردي گراييده و دو نسل به دليل داشتن تفاوت‌هاي اجتماعي و تجربه‌هاي زيستي مختلف، زندگي را از منظر خود نگريسته و مطابق با بينش خود آن را تفسير مي‌کنند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: ‌نسل ديروز در نگرش خود احساس دانايي و با تجربگي مي‌کند و نسل امروز که خواهان تطابق با پيشرفت‌هاي روز است، در برابر آن‌ها واکنش نشان مي‌دهد و چون از پس منطق و نصيحت‌هاي ريشه‌دار و سرشار از تجربه‌ي والدين بر‌نمي‌آيد، به لجبازي روي مي آورد و با گذر زمان اين اطلاعات، گرايش‌ها و رفتارهاي متفاوت بازتاب شكاف نسلي و فاصله گرفتن خانواده و فرزندانشان را به همراه دارد.

وي به تهديدات نرم در فراروي استفاده ناصحيح از فضاي مجازي نيز اشاره داشت و گفت: هدف از تهديدات نرم دشمن، تأثيرگذاري بر اراده، اعتقادات، افکار و احساسات مخاطبان به منظور انهدام يا به تسليم کشاندن جامعه‌ هدف بوده و نقطه‌ اشتراک تمام اين تهديدات، تحميل اراده است.

والدين به فناوري هاي روز دنيا مسلط باشند

فرمانده انتظامي استان مركزي در پايان به نقش مهم خانواده در پيشگيري از مخاطرات فضاي مجازي تاكيد و خاطر نشان كرد: والدين بايد تا حدودي به فناوري هاي روز دنيا مسلط باشند و آگاه باشند که تغيير در رفتار فرزندان به معناي ايجاد تغيير در طرز فکر آنهاست.

وي افزود: هنگامي که بنيان فکري و شخصيت جوانان و نوجوانان به صورت ناصحيح شکل گيرد، راه نفوذ شيادان به حريم خصوصي افراد و محيط امن خانواده باز مي شود در پيشگيري از آن ضروري است خانواده ها نسبت به شيوه هاي جديد ارتباط فرزندان خود آگاهي و شناخت کافي و لازم را داشته باشند.

در پايان اين ديدار سردار عزيزي به سؤالات و ابهامات حاضران پاسخ داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار