دلدادگان عشق حسین به یاد چهل روز غربت و چهل روز ناله های خواهراسیر، امروز مسیر ی را پیاده طی کردند تا به یاد و همنوا با عاشقانی که امروز را در صحن ابا عبدالله الحسین علیه السلام می گذرانند،باشند و پیام رسان آزادگی و آزادی باشند .
کد خبر: ۳۳۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 21 November 2016
تابناک ایلام؛ امروز و دراربعین شهادت آقا حسین علیه السلام،مردم شهرستان بدره درحرکتی نمادین به پیاده روی پرداختند.جاماندگانی که به هردلیل نتوانستندامروز درکربلا باشندیاد جابرهای  تاریخ را گرامی داشتند.
 
 
مسافت بین روستای آبهر پایین تا امام زاده پیرمحمد در شهرستان بدره امروز شاهد عاشقانی بود که گرچه نتوانسته اند امروز میهمان حرم یار باشند ،ولی سعی کردند درمراسمی نمادین و پیاده روی چند کیلومتری وبا عطر حضوردرگنبد امام زاده پیرمحمدهمراهی و همدلی خود را با ائمه اطهار وسرور شهیدان عالم به نمایش بگذارند.
 
همه آمده اند ،پیر و جوان ، کودک و نوجوان ،فرمانداروامام جمعه و شورای شهر.اینجا محفل اربعین حسین است و رییس و مرئوس در آن راهی ندارد.اینجا بارگاهی است که همه مردم و مسئولین در کنار خانواده هایشان برای ابراز ارادت آمده اند تا همنوا با مسافران دیار کربلایش ، مویه های غمگین زینب را زمزمه کنند و برای آزادی و آزادگی ندای لبیک یا حسین فریاد زنند.
 

نمودار حرکت نمادین امروز،همنوایی با دلداگی به ائمه اطهار و سرودن شعر شعور و ارادت بود .شعری که در تک تک ابیاتش وابستگی به دین و پیام آوران آن موج می زند.
 
امروز و دراربعین حرکت تاریخی حسین علیه السلام شاهد حرکت دل های عاشقی هستیم که به یاد مردانگی تاریخی اش و درس های  همیشگی اش ،پیام آزادگی اوراسر می دهندو در مقابل کینه توزی ها و بدخواهی های همیشگی یزیدیان ،نوای عدالت و مهرورزی و دوستی می سرایند.
 
بدره در 87 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و بواسطه ورودی پل سیمره، امسال شاهد عبور زائرین بیشماری از رهروان کربلای معلی بوده است./م
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار