معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی ایلام گفت: پنج هزار هکتار زمین کشاورزی امسال در شهرستان های مختلف این استان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۴۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 13 December 2016
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی ایلام گفت: این استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های مستعد از مناطق پیشرو کشور در کشت کلزا است.


به گزارش تابناک ایلام؛ همایون مظاهری روز سه شنبه  با اشاره به اهمیت و جایگاه کشت کلزا و نیز رویکرد حمایت از کشت این نوع محصولات اظهار کرد: در نتیجه اقدام های انجام گرفته هم اکنون ایلام در زمینه کشت کلزا و تولید دانه روغنی در جایگاه ششم استان های کشور قرار دارد.
 
وی افزود: با توجه به سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی و نیاز بالا به تامین روغن، توسعه کشت کلزا همچنان در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است.
 

 
وی افزود: شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و مهران با بیشترین سطح زیر کشت کلزا مهمترین قطب های تولید دانه روغنی این محصول در استان به شمار می روند.
 
معاون جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی سال ابی جاری 12 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از مزارع کلزا استان ایلام برداشت شود.
 
مظاهری با ذکر اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری برای توسعه کشت کلزا در این استان اضافه کرد: به ازا هر هکتار سطح زیر کشت کلزا 25میلیون ریال تسهیلات با بهره 12 درصد پرداخت می شود.
 
وی همچنین توضیح داد: افزون بر تسهیلات بانکی، دستگاه کارنده بذر کلزا با 50 درصد یارانه از سوی دولت و 50 درصد نیز در قالب تسهیلات بانکی به منظور تسهیل در کشت این محصول در اختیار بهره برداران ایلامی قرار گرفته است.
 
استان ایلام 340 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بیشتر به گندم، جو، ذرت و کلزا اختصاص دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار