تقی کهوریان در این بازدید با بررسی آخرین وضعیت ساخت و تکمیل طرح ها و پروژه های در دست اجرای در بخش های مختلف عمران شهری، بهداشت و درمان ، تربیت بدنی و آموزش عالی ، آب و فاضلاب و شبکه آبیاری و زهکشی درشهرستان خوی در خصوص تسریع در روند احداث پروژه ها به مدیران دستگاههای ذی ربط تاکید کرد.
معاون امورعمرانی استانداردر این سفرکه مدیران کل دفاترفنی و روستایی استانداری آذربایجان غربی، مدیر حمل ونقل و ترافیک استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی وی را همراهی می کردند از پروژه های بند انحرافی بویلا پوش، بیمارستان آیت الله خویی ، تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، ورزشگاه 5000 نفری و دانشکده فنی خوی و پل تقاطع غیر همسطح جهاد در شهر خوی بازدید کرد.
بیمارستان 250 تخت خوابی آیت الله خویی با 66 درصد پیشرفت اجرایی در حال احداث و تکمیل است و براساس برنامه زمانبندی در نیمه نخست سال 96 به بهره برداری می رسد. تا کنون برای ساخت این پروژه 12 میلیارد تومان هزینه شده است و معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه ریزی کشور در سفر خود به استان اذربایجان غربی در بازدید از این پروژه اعتبار مصوب این پروژه را برای تکمیل 70 میلیارد تومان اعلام کرد.
بیداری مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی اراضی سد قازان خوی نیز در بازدید معاون امور عمرانی استاندار در خصوص آخرین وضعیت بند انحرافی بویلاپوش گفت:این بند 6500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را پوشش می دهد و در حال حاضر 95 درصد پیشرفت اجرایی دارد و در سه ماه نخست سال آینده نیز به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی نیز دربازدید معاون امور عمرانی استاندار از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی گفت:در حال حاظر شاخص بهره مندی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر خوی 55 درصد است که با تکمیل طرح توسعه فاضلاب خوی 225000 نفر جمعیت شهری خوی پوشش می دهد.
اکبری افزود:مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب 92 درصد پیشرفت اجرایی دارد و تا کنون 13 میلیارد تومان هزینه شده است و تا پایان سال نیز به بهره برداری می رسد.