رئیس حوزه هنری قزوین:
رئیس حوزه هنری قزوین گفت: مجموعه ی «هفت زَمستان» که گزیده داستان های کوتاه با موضوع واقعه ی هفت دی ۱۳۵۷ قزوین است بزودی منتشر می شود.
کد خبر: ۳۵۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 28 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جلسه داستان خوانی با حضور جمعی از نویسندگان صبح چهارشنبه در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

علی هوشمندی رئیس حوزه هنری قزوین در این جلسه اظهار کرد: حوزه هنری استان قزوین در نظر دارد مجموعه ی «هفت زَمستان» که گزیده داستان های کوتاه با موضوع واقعه ی هفت دی ۱۳۵۷ قزوین است را منتشر کند.

در ادامه این جلسه روح الله شریفی نویسنده و محقق، به ضرورت بازروایی حوادث تاریخ انقلاب اسلامی به زبان داستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما دین خود را به مفاخر شهر و استان مان ادا نکرده ایم و  ادامه ی این وضع باعث می شود، ادبیات ما از واقعیات جامعه خود دور شود و نسل جوان فراموش کنند که گذشتگان چه روزگاری را گذرانده اند.

وی با اشاره به عدم آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب افزود: فرزندانمان از گذر تلخ و شیرین روزگار، آگاهی کافی ندارند، در این زمینه هنر می توان شکاف نسلی را ترمیم کند و به نظر می رسد، هیچ زبانی به اندازه داستان نمی تواند وقایع را در ذهن مخاطبان جاودانه کند.

در این جلسه که به منظور نقد و بررسی داستان های کوتاه نوشته شده با موضوع هفت دی ۱۳۵۷ برگزار شد، داستان های «هفتمین عکس» نوشته ی گیتی باقری، «خیابان چهل و نهم» نوشته ی لیلا روغنگیر، «چای سرد» به قلم نیلوفر ناظری، «شلیک لا اله الا الله» اثر فرشته بهرامی و «من من هستم» نوشته ی رو ح الله شریفی توسط نویسندگان خوانش و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار