مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: توان و ظرفیت‌های شیعیان افغان در مبارزه با داعش باید معرفی شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، مدیرعامل و جمعی از مسئولان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با حضور در منزل شهید مدافع حرم‌، سیدحسین حسینی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های این شهید والامقام، کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار را که از سوی انتشارات بوی شهر بهشت به چاپ رسیده بود به خانواده وی اهداء کردند.
 
توان شیعیان افغان در مبارزه با داعش باید معرفی شود 
 
در این دیدار سیدرضا موسوی با بیان اینکه استعمارگران انگلیسی به شیعیان افغان ظلم‌های بسیاری روا داشته‌اند؛ گفت: در چند صده اخیر شیعیان افغان مظلوم واقع شدند اما وقتی بحث دفاع از حرم و مقابله با داعش پیش آمد؛ با تمام قدرت و توان به میدان آمدند و امروز شاهدیم 16 هزار شیعه افغان با دلاورمردی در این راه مبارزه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شهید حسینی سال‌های سال در ابعاد و موضوعات مختلف به‌ویژه مسائل دینی و مذهبی به مبارزه با دشمنان پرداخته بود؛ بیان کرد: نتیجه تربیت این شهید بزرگوار این است که امروز فرزند و داماد شهید حسینی ادامه‌دهنده راه او هستند.
وی افزود: خانواده معزز شهدا برای همه ما دارای جایگاهی ویژه هستند و تکریم و احترام آن‌ها وظیفه همه است.
موسوی با اشاره به چاپ کتاب «آن22 نفر»، تصریح کرد: کتاب تیپ فاطمیون با عنوان «آن ۲۲ نفر» در میان رزمندگان سوریه توزیع شده است و در آنجا مورد استقبال بسیار قرار گرفته است؛ برای چاپ دوم این کتاب نیز آمادگی داریم تا اطلاعات تکمیلی و نکات باقی‌مانده را معرفی کنیم.
وی افزود: این کتاب در ۳ هزار نسخه به چاپ رسیده است که از این تعداد ۵۰۰ نسخه آن برای اعضای تیپ فاطمیون در سوریه ارسال شده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد یکی از بزرگترین افتخارات خود و همکارانش در این سازمان را توفیق دیدار با خانواده شهدای فاطمیون عنوان کرد و گفت: شهید حسینی دومین شهیدی است که زندگی‌نامه‌اش را به چاپ رسانده‌ایم و جهت کسب فیض به دیدار خانواده محترم این شهید والامقام آمدیم و از نظرات اعضای خانواده‌شان هم برای چاپ دوم کتاب «آن ۲۲ نفر» استفاده می‌کنیم.
موسوی گفت: در برنامه کاریمان بازدید از خانواده معزز شهدا را به صورت هفتگی داریم و امیدواریم که هر هفته این بازدید برقرار باشد و خلل و تاخیری در انجام این وظیفه‌مان پیش نیاید.
وی خطاب به مردم، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که از روش‌های مختلف از جمله مطالعه کتاب‌های به چاپ رسیده شناخت بیشتری از شهدای مظلوم تیپ فاطمیون داشته باشند؛ این شهدای والامقام در تمامی سنگرهای مختلفی که به حضورشان نیاز بوده حاضر شدند و این مهم است که مردم ما بدانند برای بچه‌های افغانستان ملیت مهم نبوده است؛ بلکه دین و مذهب مهم بوده است. مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: این گروه بیش از ۲ هزار شهید در دوران ۸ سال دفاع مقدس تقدیم کردند و در جنگ افغانستان هم حاضر و نقش‌آفرین بودند.
موسوی با اشاره به اینکه شهید حسینی در جهاد افغانستان نیز نقش‌آفرین بود؛ تصریح کرد: این شهید والامقام در جهت دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) به سوریه اعزام‌ شد و به مبارزه با‌ متجاوزان پرواخت. مردم ما باید با شهدا و رزمندگان افغان به درستی آشنا شوند تا نگرششان حقیقی‌تر و مبتنی بر واقعیت باشد.
وی در پایان تاکید کرد: سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری ‌مشهد در جهت معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهدای والامقام به مردم، آماده هرنوع همکاری‌ای با خانواده‌های معزز آن‌ها است.
در این دیدار همسر و فرزندان شهید حسینی ضمن تشکر از مسئولان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به بیان خاطراتی از ویژگی‌های کاری، اخلاقی و شخصیتی این شهید والامقام در ابعاد مختلف پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار