مدت هاست که بسیاری از موسسات آموزشی خارج از کشور با ایجاد شعبات در داخل ایران، تاییدیه ای در خصوص گواهینامه های آموزشی کوتاه مدت خود دریافت می کنند. این موضوع بارهاست که به عناوین مختلف توسط بسیاری از موسسات ارایه می شود و مطالب و اخبار متعددی در این حوزه مبنی بر غیر واقعی بودن فعالیت این موسسات می شنویم. اخباری که بعضا فعالیت برخی موسسات معتبر فعال در این حوزه را نیز زیر سوال برده است.
کد خبر: ۳۵۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 01 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی موسسه آکادمی، در این گزارش مصاحبه ای با یکی از موسسات فعال در این حوزه که خود گریبان گیر موج منفی عملکرد نامطلوب سایر موسسات غیر معتبر شده است ترتیب دادیم تا از کم و کیف فعالیت این موسسه آشنا شویم.

جناب پرفسور داود فدایی، لطفا خلاصه ای از سوابق علمی و اجرایی خودتان را جهت آشنایی خوانندگان اعلام فرمایید.

اینجانب داود فدایی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده انحصاری موسسه TCKIT-ACADEMY آلمان در ایران هستم. از سال 1371 پس از اتمام تحصیلات آکادمیک در آلمان و اخذ درجه فوق دکترا در حوزه مکاترونیک به ایران آمدم و فعالیت های خود را همزمان در دو حوزه دانشگاه به عنوان استاد در حوزه صنعت ادامه دادم. زمینه اصلی فعالیت من در حوزه نوآوری و کارآفرینی در قالب طرح های ارتقای بهره وری واحدهای صنعتی بر مبنای شاخص های و همچنین توسعه کسب و کارهای خویش فرمایی خرد با محوریت توسعه مهارتی است و نیز فعالیت در حوزه صنایع خورشیدی بوده است.

شما چگونه با موسسه TCKIT-ACADMY آلمان فعالیت خود را آغاز کردید؟

در حدود 4 سال پیش با توجه به نیازی که در حوزه آموزش های کاربردی در کشور احساس می کردم فعالیت موسساتی که آموزش های خود را بر مبنای توسعه مهارت کسب و کار و نه صرفا مباحث آکادمیک دنبال می کردند، بصورت مداوم رصد می کردم. بر این مبنا ارتباطاتی را نیز با موسسات مختلف برقرار کردم و با توجه به اینکه پیش از این در کشور آلمان لینک ها و ارتباطات بسیاری را در زمان تحصیل برقرار کرده بودم، سرانجام با یکی از این موسسات به توافق رسیدم که همکاری مشترکی در حوزه آموزش های مهارتی در ایران آغاز نمایم. از این زمان فعالیت موسسه من با موسسه TCKIT-ACADEMY آلمان شکل گرفت.


موسسه TCKIT-ACADEMY آلمان در چه زمینه هایی با شما همکاری می کند؟

به عنوان نماینده انحصاری این موسسه در ایران، ما در حوزه برگزاری سمینارهای مشترک، دوره های مشترک بین المللی بین ایران و آلمان و تایید گواهینامه های آموزشی کوتاه مدت در حوزه های مختلف کسب و کار مهارتی، بازاریابی و فروش فعالیت می کنیم.

لطفا سابقه ای از مدیر عامل موسسه TCKIT-ACADEMY آلمان را برای آشنایی بیشتر بیان کنید.

آقای پرفسور هلموت کولرت، عضو هیئت علمی دانشگاه Esslingen و دانش آموخته رشته علوم اقتصادی از دانشگاه Hohenheim آلمان هستند که به عنوان مشاور واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و همچنین سازمان های مختلف در آلمان فعال هستند. ایشان به عنوان مدرس در حوزه های بازاریابی صنعتی، بازاریابی بین المللی، کارآفرینی در سمینارهای مختلفی در آمریکا، آلمان، سویس، روسیه، تایلند و ایران شرکت داشتند. مقالات و کتب متعددی نیز در این حوزه ها ایشان منتشر کردند که اطلاعات آن بر روی سایت موسسه موجود است.

حدود یک سال هست که خبری منتشر شده است که فعالیت های موسسه TCKIT-ACADEMY را زیر سوال برده است. عملکرد شما بعد از انتشار این خبر چه بوده و نظرتان در خصوص این مطالب چیست؟

بله متاسفانه موسسه ما قربانی موج عملکرد نامطلوب برخی موسسات غیر معتبر شد. اول لازم هست که مجددا تاکید کنم که هسته اصلی فعالیت موسسه TCKIT-ACADEMY صرفا تایید گواهینامه آموزشی سایر موسسات ایرانی نیست. همکاری اصلی شکل گرفته در این خصوص توسعه فعالیت های آموزشی مهارتی در حوزه کسب و کار در ایران و منطقه با استفاده از اساتید بین المللی است. فعالیتی که تا کنون با برگزاری سمینارهای مختلف شکل گرفته و ادامه دار هم بوده است. برگزاری سمینار کارآفرینی برای مهندسین در تبریز، کارگاه آموزشی طراحی نوآوری و کارآفرینی در کشورهای عضو OIC در پارک علم و فناوری گیلان و یا ارایه خدمات مشاوره نوآوری و بازاریابی بین المللی برای شرکت پولاد پیچ کار از جمله جدیدترین فعالیت های شکل گرفته ناشی از این همکاری مشترک است. در کنار این فعالیت ها ما به عنوان نماینده موسسه در ایران با موسسات آموزشی مختلف داخل کشور که صلاحیت آموزشی از نظر محتوا و اساتید مورد تایید باشد، تفاهم نامه همکاری در جهت تایید دوره آموزشی کوتاه مدت (و نه مقطع دار) و تایید گواهینامه از جانب موسسه TCKIT-ACADEMY نیز داریم که در حقیقت بخش جانبی فعالیت را تشکیل می دهد. بنابراین آنچه واضح است تایید گواهینامه سهم بالایی در درآمدزایی این موسسه ندارد.

اما در حدود یک سال پیش خبری منتشر شد که نگارنده اخبار بدون اطلاع و آگاهی درست از فعالیت های موسسه TCKIT-ACADEMY مواردی ناآگاهانه و یا سراسر غرض ورزانه را منتشر نمود. در این خصوص ما شکایتی را به دادگاه فرهنگ و رسانه ارایه نموده ایم که در مرحله رسیدگی است.

لطفا موضوع خبر را کمی شفاف تر مطرح نمایید.

بله حتما. شما سوالات را مطرح بفرمایید. بنده پاسخ می دهم. بخصوص اینکه طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت در دادگاه ایجاب می کند هرچه سریعتر این شفاف سازی ارایه شود..

تیتر خبر بیان می کند که موسسه بین المللی که سایت آن در ایران ثبت شده است، لطفا در این خصوص توضیح دهید.

یک جستجوی ساده در سایت های هویت یاب نشان میدهد که سایت موسسه www.tckit-academy.com در کشور آلمان ثبت شده است و دارای مدیریت آلمانی است. حال نگارنده خبر برای ارایه نظرات غیر مسئولانه خودشان سایت های دیگر را بررسی کردند نشان کامل از عدم اطلاع و آگاهی ایشان از نحوه فعالیت یک موسسه دارای نمایندگی در ایران است. بسیاری از نمایندگی های موسسات خارجی، در داخل ایران خودشان سایتی مجزا دارند که هدایت برخی از فعالیت ها را از آن طریق به انجام می رسانند. مسلما اگر قرار بر این بود که کلیه فعالیت های یک موسسه آلمانی صرفا توسط خود موسسه انجام پذیرد دیگر اعطای نمایندگی به کشورهای دیگر معنایی نداشت. این موضوعی است که هر فعال درگیر در حوزه آموزش و هر گونه کسب و کاری به آن واقع است.

آیا مدارکی را در دست دارید که نشان دهد بر علیه این خبر اقداماتی صورت داده اید؟

بله ما به جهت پیگیری قانونی بر علیه این خبر شکایات و مراحل قانونی لازم را طی کرده ایم که مدارک آن نیز موجود میباشد .


آیا موسسه TCKIT-ACADEMY عضویت سازمان یا انجمنی را در سطح بین الملل دارد؟

موسسه TCKIT-Academy عضو شبکه i-move آلمان، بخشی از شبکه بین المللی موسسه آموزش فنی و حرفه‌ای (BIBB) این کشور است که ارتقای همکاری‌ها و ارتباطات جهانی در حوزه آموزش‌های مهارتی را دنبال می‌کند. جهت اطلاع بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید

http://www.imove- germany.de/cps/rde/xchg/imove_projekt_de/hs.xsl/alle_anbieter_von_a_z.htm?p=/output/ /detail/char/T/pid/605/backAction/listalphabetic

پ

در انتها مطلب دیگری دارید که برای خوانندگان بیان کنید؟

ضمن تشکر از شما، تنها آرزوی اندکی تفکر، اندکی جستجو، تمرکز بر فعالیت مثبت و نه مخرب، رعایت عدالت و انصاف و دوری از هر گونه غرض ورزی را دارم. امیدوارم کشور ما با همراهی و همفکری همه دلسوزان و استفاده از تجربیات سایر کشورهای پیشرفته در این خصوص روز به بروز شاهد پیشرفت و توسعه آموزش های مهارتی در راستای نیازهای موجود باشد که این امر تنها راه برای ایجاد اشتغال جوانان در کشور می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار