میرزایی :
نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، مهران، چرداول و ملکشاهی گفت: ترامپ و دولت جدید آمریکا به دنبال آن هستند که با اقدامات خود، ایران را از بهره مندی از محاسن و دستاوردهای برجام محروم کنند و قطعا لغو صدور ویزای اتباع ایران در راستای محروم سازی جمهوری اسلامی از امتیازات برجام است.
کد خبر: ۳۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 31 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی در واکنش صدور فرمان اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه، گفت: مردم ایران همواره قربانی تروریسم بوده اند، حال آمریکایی ها چرا به بهانه مبارزه با تروریسم، شهروندان جمهوری اسلامی را با محدودیت هایی روبه رو می کنند، از طرف دیگر اغلب اتباع ایرانی که به ایالات متحده سفر می کنند، افراد تحصیل کرده و نخبگان هستند و قطعا این نوع برخورد آمریکایی ها، نگاه نخبگان کشورمان را به این کشور تغییر می دهد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، مهران، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها همواره مدعی بودند که میان مردم و مقامات و نظام ایران تفکیک قائل هستند، اما فرمان اخیر ترامپ نشان داد که این کشور، رویکرد خصمانه خود را علیه ملت و حکومت ایران دنبال می کند.

میرزایی افزود: تفکرات و ادعاهای مقامات آمریکایی برای اجرای موضوع لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران، بسیار غیرمنطقی و خصمانه است، ولی آمریکایی ها با روی کارآمدن ترامپ، رویکردی را در پیش گرفته اند که این نگاه هیچ پایه و اساسی قانونی ندارد و این اقدامات قطعا بسیار مخرب خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ترامپ و دولت جدید آمریکا به دنبال آن هستند که با اقدامات خود، ایران را از بهره مندی از محاسن و دستاوردهای برجام محروم کنند و قطعا این اقدامات ترامپ در راستای محروم سازی جمهوری اسلامی از امتیازات برجام است.
 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار