نخستین جلسه ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان کرمان برقرار شد.
کد خبر: ۳۸۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 06 March 2017
آئین برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری‌کل و اداره کل زندان‌های استان کرمان برای عدم مراجعه مجرم به دادگاه ظهر امروز در دادگستری کرمان برگزار شد.

در این مراسم یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان اظهار‌ داشت: این اقدام بسیار ارزشمند است و برای نخستین مرتبه در کشور انجام می‌شود که امیدواریم در سراسر استان عملیاتی شود.

موحد افزود: در ادامه این کار می توان با مددجویان ارتباط داشته و در مواقعی که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد، بازجویی‌های لازم و جلسات دادگاه از این طریق انجام شود.

وی از هماهنگی و همراهی اداره کل زندان‌ها تقدیر کرد و گفت: راه‌اندازی ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و اداره کل زندان‌ها می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان، استانی پهناور است و با توجه به بعد مسافت، بسیاری از نقل و انتقالات و دیدار با مددجویان کار سخت و دشواری است که با استفاده از این تکنولوژی می‌توان ساعاتی را در هر هفته وقت گذاشته و با مددجویان ارتباط داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این تکنولوژی در کنار بازدیدهای فیزیکی از زندان‌ها می‌تواند در ارتباط با مددجویان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

موحد افزود: زیرساخت‌های قانونی برگزاری محاکمه‌ها ویدئو کنفرانسی بر اساس قانون فراهم شده و می‌توان در این زمینه اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و زندان‌ها در حوزه امور زندانیان تاثیر به‌سزایی دارد، ابراز امیدواری کرد: به زودی تمامی زندان‌ها بتوانند این تکنولوژی را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین‌ماه سال آینده و پس از تجهیز تمامی زندان‌ها به دوربین می‌توان زمینه ارتباط بیشتر با مجموعه زندان‌ها را فراهم کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار