رئیس کمیته داوران فناوری‌های نوین بتن گفت:
دانشجویان رشته مهندسی باید نگاه صنعتی داشته باشند، چیزی که متاسفانه در استان خیلی با آن مواجه هستیم این است که با توجه به اینکه دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی از کیفیت خوبی برخوردارند اما فاصله فاحشی با صنعت دارند.
کد خبر: ۳۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 25 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، رئیس کمیته داوران اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن گفت: دانشجویان رشته مهندسی باید نگاه صنعتی داشته باشند، چیزی که متاسفانه در استان خیلی با آن مواجه هستیم این است که با توجه به اینکه دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی از کیفیت خوبی برخوردارند اما فاصله فاحشی با صنعت دارند.

رضا رسولی، عضو شورای کلانشهر رشت در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی بتن توسط جهاددانشگاهی استان گیلان ، اظهار کرد: از خصوصیات و مشخصه‌های بارز استان گیلان، داشتن دانشمندان و فرهیختگانی نظیر پرفسور سمیعی و پرفسور رضا است که در تاریخ این مرز و بوم افتخاراتی را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که در این استان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، نگاه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی گسترده است لذا اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن در راستای همین تفکر توسط جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد؛ در کنار این کنفرانس برای اینکه بتوانیم در حوزه استعدادیابی هم کار کنیم به همین علت هشتمین دوره مسابقات بتن را نیز برگزار کردیم. این مسابقات با استانداردهای ملی و همان آیین نامه‌هایی که مرجع ما هستند برگزار شد و در سراسر کشور مورد استقبال خوبی قرار گرفت. طبق نظرسنجی که از بین اساتید و دانشجویان انجام گرفت کیفیت خوبی هم داشت.

رئیس کمیته داوران اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن گفت: متاسفانه گاهی اوقات مجموعه‌های دانشگاهی ما کارکرد دانشگاهی خود را فراموش می‌کنند و بیشتر کارکرد اداری را پیش می‌گیرند لذا معتقدم دانشگاه‌ها توجه کنند چرا که اهداف دانشگاه‌ها پژوهش محوری است و در همه رشته‌های تحصیلی خصوصا شاخصه مهندسی همه تلاش‌ خود را معطوف به چنین فعالیت‌هایی کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان رشته مهندسی باید نگاه صنعتی داشته باشند، چیزی که متاسفانه در استان خیلی با آن مواجه هستیم این است که با توجه به اینکه دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی از کیفیت خوبی برخوردارند اما فاصله فاحشی با صنعت دارند و این اتفاق بدی است در حالیکه استان‌های دیگر ارتباط خوبی با صنعت و درآمد خوبی از این ارتباط دارند و همچنین صنعت هم کیفی‌تر شده است.

رسولی ادامه داد: در این کنفرانس مجموعه مدیریت شهری، شورا و شهرداری رشت مشارکت خوبی داشتند و به زودی نتایج این کنفرانس در شورا و شهرداری منعکس خواهد شد چراکه در این کنفرانس با موضوعات خوبی روبه رو بودیم که شاید بتواند جایگزین خوبی برای برخی مصالح بکار گرفته شده باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار