رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سال ۹۵ سال پرتلاش و موفقیت آمیزی برای ستاد دیه استان کرمان بود گفت: شرکتهای بیمه‌ای موظف به پرداخت سریع دیه بر اثر تصادفات هستند.
کد خبر: ۳۹۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 14 March 2017
یدالله موحد صبح امروز در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان اظهار‌داشت: حدود ده هزار و 500 نفر در کشور مشمول کمک‌های ستاد دیه هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان نیز حدود 200 نفر مشمول کمک‌های ستاد دیه هستند گفت: در حال حاضر در کرمان، زندانی بابت دیه تصادفات نداریم و شرکتهای بیمه‌ای موظف به پرداخت سریع دیه بر اثر تصادفات هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه باید از نقص‌های کارگاهی در کارگاه‌های تولیدی جلوگیری کرد افزود: نباید اجازه دهیم که افراد به‌دلیل حوادث کارگاهی به زندان بروند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که زندان رفتن نه تنها مفید نیست بلکه یک آسیب بزرگ برای جامعه است خاطر‌نشان کرد: باید با هر تدبیری که می‌شود از زندان رفتن افراد جلوگیری کرد.

موحد با بیان اینکه ستاد دیه کارش از بعد از ورود افراد به زندان آغاز می‌شود گفت: باید با اقداماتی در آستانه ورود افراد به زندان وارد عمل شد و این کار از طریق بررسی پرونده‌ها در اجرای احکام قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه بعد از رفتن افراد به زندان قباحت کار ریخته شده و یک سابقه منفی هم ایجاد شده است افزود: زندان رفتن افراد مسئله‌ای را حل نمی‌کند و جامعه درگیر آن می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سال 95 سال پرتلاش و موفقیت‌آمیزی برای مجموعه ستاد دیه استان کرمان بود با تشکر از خیرین در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تصریح کرد: هرگونه تقدیر و تشکر از این افراد، جبران کار آنها نیست و این افراد با خداوند معامله کرده‌اند.

وی بر آگاه‌سازی جامعه نسبت به آسیب‌های مهریه سنگین تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، زندانیان مهریه هستند که باید اقدامات پیشگیرانه در این مورد انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار