مدیرکل حمل و نقل سمنان خبر داد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از تحقق طرح توسعه خدمات هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش حمل و نقل جاده‌ای این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 20 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، داود فهندژسعدی از تحقق طرح توسعه خدمات هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش حمل و نقل جاده‌ای با همکاری اداره کل هواشناسی استان سمنان خبر داد و از اقدامات، خدمات و حمایت‌های این اداره کل در تحقق این طرح قدردانی کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در کاربرد هواشناسی جاده‌ای برای ایمنی بیشتر، صرفه اقتصادی و استفاده بهینه از جاده‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان ادامه داد: اطلاع‌رسانی به‌موقع به رانندگان در خصوص مسائلی مانند پیش‌بینی یخبندان بر سطح جاده‌ها، بارندگی شدید، کاهش دید بر اثر مه یا بارش و ... می‌تواند کمک بسیاری به رانندگان برای جلوگیری از حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی کند.

فهندژسعدی بیان کرد: داده‌های سیستم‌های اطلاعات هواشناسی جاده‌ای می‌توانند ابزارهای مخصوص را برای اطلاع رانندگان از شرایط حاکم بر جاده و تطبیق رانندگی خود با این شرایط فراهم کند.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل جاده‌ای و با هدف کاهش مخاطرات و افزایش ایمنی سفر در طرحی مشترک با اداره کل هواشناسی استان سمنان، اخطاریه‌ها و اطلاعات جوی از طریق پیامک به رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان ارسال می‌‌شود که این امر سهم به‌سزایی در بهینه‌سازی مدیریت و ایمنی سفر رانندگان خواهد داشت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان تأکید کرد: کاربران جاده‌ای با آگاهی از وضع ترافیک، زمان سفر و همچنین پشتیبانی هواشناسی برای اطلاع از شرایط جوی قطعاً سفر ایمن، اقتصادی و راحت‌تری تجربه خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار