شهردار منطقه یک گفت: 10 باغ بزرگ به ارزش 350 میلیارد تومان خریداری شده است.
کد خبر: ۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 31 May 2015
به گزارش فارس، مجتبی یزدانی در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات که با حضور آیت‌الله رئیسی دادستان کل کشور، عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات و جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری در راستای حفظ باغات تا کنون 10 باغ بزرگ به ارزش 350 میلیارد در منطقه یک تملک کرده است که خیلی از آنها در پهنه‌های سکونتگاهی، تجاری و یا اداری بوده است که در کمیسیون ماده 5 به پارک و فضای سبز تبدیل شده است.

یزدانی افزود: با همکاری کمیسیون ماده 5 زمین‌های با پهنه G که فضای سبز بودند برای تبدیل به فضای سبز 70 درصد آن در اختیار شهرداری و 30 درصد اجازه ساخت داده می‌شود.

شهردار منطقه یک افزود:‌ طی سالیان گذشته 62 پارک به پارک‌های شهری اضافه شد و افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

یزدانی ادامه داد: در محدوده غرب منطقه از درکه تا شهرک محلاتی جنگل‌کاری صورت می‌گیرد و کل این مسیر و در ارتفاعات آن تبدیل به فضای سبز می‌شود و دیگر جایی برای ساخت و ساز غیرمجاز نیست.

وی اشاره کرد در رود دره‌های این شهرستان که یک تا یک و نیم میلیون نفر گردشگر در ایام تعطیل در آن حضور دارند، با اختصاص 120 میلیارد تومان نسبت به تبدیل تفرج‌گاه‌های آن اقدام شده است.

وی افزود: با همکاری منابع طبیعی در محدوده ولنجک و کهف‌الشهدا 25 هکتار جنگل‌کاری انجام شده است.

وی افزود: از 1400 هکتاری بوستان یاس 1260 هکتار آن در منطقه یک واقع شده است که این فضا یک ماهه برای بهره‌برداری عموم به بهره‌برداری رسید.

وی به 30 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه اشاره کرد و گفت: 30 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه تا قبل از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار