مدیرکل ارتباطات و فناوری
مدیرکل ارتباطات و فناوری گفت: تعداد کاربران اینترنت در استان نسبت به چهار سال گذشته ٤.١ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۱۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 01 May 2017
 به گزارش تابناک البرز، غلامرضا حمیدی در ‏همایش روز شورا که صبح دوشنبه در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات رشد سریعی در کشور داشته است 
وی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار میزان سرمایه گذاری دولت کنونی در خصوص زیرساخت های ارتباطی استان البرز بوده است، افزود: این مهم نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده که رشد بالایی برخوردار است.

حمیدی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر کشور مبحث ارتباطات فناوری است، تصریح کرد: استان البرز در این بخش جایگاه پنجم کشور را از ان خود کرده در حالی که پیش از این و در سال ۹۲ در جایگاه چهاردهم قرار داشت.

وی با بیان اینکه خدمات الکترونیکی دولت از ۴۸ خدمت به ۵۷۵ خدمت الکترونیک افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد کاربرهای اینترنت در استان البرز از تعداد ۴۲۲ هزار مورد در سال ۹۲ به بیش یک میلیون و ۷۵۰ هزار کاربر رسیده که این مهم به ۴.۱ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: در حالی پیش از فعالیت دولت کنونی ۱۴۴ روستای استان از اینترنت مخابرات استفاده می کردند که این مهم در حال حاضر به ۳۵۴ روستا با بهره مندی از اینترنت تلفن همراه رسیده است.

حمیدی با اعلام اینکه از طریق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز به ۶۰ روستای استان مودم رایگان به دهیاری و خانه بهداشت و مدارس ارائه شده است، گفت: در سال گذشته ۹دستگاه اجرایی، ۲۲۳ دهیاری و ۱۵ شهرداری به سامانه سیماک در البرز مجهز شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ۴۱۷ هزار کد پستی در استان البرز بهنگام سازی شده است، گفت: پرداخت تسهیلات خرد به منطق روستایی به تعداد ۸۳ هزار مورد انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز یاداور شد: در حال حاضر بیش از ۲۲۷ خدمت از طریق دفتر پیشخوان دولت در استان البرز ارائه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار