یک اقتصاددان:
یک اقتصاددان معتقد است: گوش شنوایی در برخورد با قاچاق کالا وجود ندارد و در کنار آن، واردات هم تیشه بر ریشه تولید ملی می‌زند.
کد خبر: ۴۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضع اقتصاد کشور اظهار کرد: رشد شهرها و خالی شدن روستاها به معنای عدم موفقیت دولت در بحث اشتغال‌زایی به‌ویژه در مناطق محروم کشور بوده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت در بحث اشتغال‌زایی موفق بوده، پس چرا جمعیت روستاها کمتر شده؟ ناتوانی در اشتغال‌زایی در مناطق محروم آسیب جدی به حوزه‌هایی مانند کشاورزی نیز وارد کرده است.

این کارشناس اقتصاد کشورمان با تأکید بر اینکه دولت در حوزه اقتصاد نتوانست در بحث اشتغال تحولی اساسی در کشور ایجاد کند، اضافه کرد: نمره اشتغال‌زایی در کارنامه دولت یازدهم منفی است.

رزاقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر لزوم برخورد با قاچاق کالا تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: گوش شنوایی در این راستا وجود ندارد و جدیت خاصی را در مقابله با قاچاق کالا نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در حاشیه فرایند اقتصاد مقاومتی نیست، اضافه کرد: اگر دقت کنیم، می‌بینیم که مبارزه با قاچاق کالا از محتواهای اساسی سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی است و باید ساماندهی واردات را در کنار آن در دستور کار داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه واردات کالاهایی که تولید مشابه آن‌ها در داخل کشور وجود دارد، تیشه به ریشه تولید ملی می‌زند، تصریح کرد: انبار شدن کالاها در کارخانه‌ها و محدودیت در بازار عرضه، به عدم وجود برنامه‌ای مناسب و اجرای آن بازمی‌گردد.

رزاقی با اشاره به اینکه اقتصاد بیمار بلای جان مردم شده است، اضافه کرد: رکود در بازار کالاهای مختلف باعث شده تا بی‌رونقی خاصی در اقتصاد در حوزه عرضه و حتی تولید مشاهده شود.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی پدیده‌ای غیرقابل لمس در کشور است، تصریح کرد: معیشت مردم با سختی‌های زیادی مواجه است و مشکلات زیادی وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید به معیشت مردم و رونق اقتصادی توجه کند، اضافه کرد: دولت دوازدهم حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی را در دستور کار قرار دهد.

رزاقی اظهار کرد: نباید در این موارد تنها شعار بشنویم و دولت در بحث اشتغال و حمایت از تولید ملی باید وارد میدان عمل شود و این مشکلات را برطرف سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار