معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه سرم‌های عمومی برای عقرب‌گزیدگی در منطقه به میزان لازم وجود دارد گفت: مورد عقرب‌گزیدگی در کهنوج به علت به موقع نرساندن بیمار به بیمارستان فوت شده است.
کد خبر: ۴۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 07 June 2017
قاسم شمس ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره عقرب‌گزیدگی، اظهار داشت: حدود ساعت چهار صبح  پانزدهم خرداد امسال بیماری که دچار گزش نیش عقرب شده بود از روستای سرگریچ از توابع این شهرستان به بیمارستان 12 فروردین کهنوج آورده شد.

وی تصریح کرد: در بدو ورود توسط پزشک متخصص ویزیت شده و تمام اقدامات پزشکی لازم بر روی این بیمار انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: این بیمار یک ساعت و نیم بعد از عقرب گزیدگی به بیمارستان مراجعه داشته است که می‌بایست زودتر مراجعه کند.

وی با بیان اینکه بیمار به علت افت اکسیژن خون به طور کامل تحت مراقبت قرار داشته است، اظهار‌داشت: اما در ساعت 19 دچار ایست قلبی می‌شود و بعد از 45 دقیقه اقدامات احیا که صورت گرفته اما احیا جواب نداد و بیمار فوت می‌شود.

شمس تصریح کرد: در این مورد هیچ قصور پزشکی صورت نگرفته و تمام اقدامات لازم برای نجات بیمار از زمان مراجعه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها به محض مشاهده گزش سریعا باید بیمار را به بیمارستان و یا نخستین مرکز بهداشتی درمانی منتقل کنند، بیان کرد: در برخی موارد شاهد هستیم خانواده به جای مراجعه به موقع، اقدام به انجام درمان‌های محلی می‌کنند.

شمس افزود: مشاهده شده است که معمولا بعد از بدتر شدن حال بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند که این موضوع موجب از دست رفتن زمان مناسب برای انجام اقدامات درمانی لازم است.

وی با اشاره به اینکه سرم‌های عمومی برای عقرب‌گزیدگی در منطقه به میزان لازم وجود دارد گفت: مورد عقرب‌گزیدگی در کهنوج به علت به موقع نرساندن بیمار به بیمارستان فوت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: می‌طلبد فرهنگ‌سازی در زمینه مراقبت‌های بیشتر خانواده‌ها با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و افزایش گزیدگی در فصول مختلف به ویژه تابستان در جنوب کرمان بیشتر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار