دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: اعتباری برای تجهیز ۳۰ خانه ورزشی روستایی و یک اعتبار برای طرح محیط‌های کار و صنعتی دراستان کرمان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۳۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 11 June 2017
حسین چناریان امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار‌داشت: 12 استان کشور به‌عنوان استان‌های هدف بند ب دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفتند که استان کرمان جزو اسن استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان در مجموع دو هزار و 6 نفر از افراد مرود نظر در این طرح جمع‌آوری و ساماندهی شدند گفت: 651 نفر خرده‌فروش مواد مخدر و هزار و 355 نفر معتاد پر‌خطر و متجاهر بودند ردر استان شناسایی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: بعد از غربالگری و اقدامات انجام شده 936 نفر از آنها در مراکز ماده 16 و تبصره دو ماده 16 پذیرفته، ساماندهی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه استان کرمان جزو 4 استانی در کشور است که باید اقدامات مقابله‌ای در آن‌ها صورت گیرد خاطر‌نشان کرد: در حوزه مقابله در دو ماهه نخست امسال استان کرمان رشد 59 درصدی داشته است.

چناریان با اشاره به اینکه بحث درمان و پیشگیری نیز در اولویت و در دستور کار است گفت: یک میلیارد و 974 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار به ادارت و سازمان‌های استان کرمان برای مسائل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و درمان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز درمانی برای کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده در برنامه است افزود: ‌ در پایان سال گذشته با حضور قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در استان چند مصوبه داشته‌ایم که راه‌اندازی مرکز درمان برای سنین زیر 17 سال و راه‌اندازی یک سرپناه شبانه ویژه زنان از آن جمله‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از تجهیز و تکمیل 30 خانه ورزشی روستایی در طرح پیشگیری از اعتیاد در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: آخیرن شیوع‌شناسی استان نیز توسط اداره کل بهزیسیتی استان کرمان در حال انجام است که امیدواریم شاهد کاهش نرخ شیوع در استان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار