جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه عامل هتک حیثیت یک زن در فضای مجازی در بم دستگیر شد گفت: این فرد اقدام به انتشار مطالب خصوصی یک شهروند به انگیزه انتقام از همسرش می‌کرد.
کد خبر: ۴۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 11 June 2017
سرهنگ غلامرضا بهروزه اظهار‌ داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه و در رابطه با دسترسی فردی ناشناس به حساب کاربری وی در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام گوشی همراه خود، شکایتی طرح کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهروند مدعی شد که فردی ناشناس اقدام به تهیه اسکرین شات از چت‌های خصوصی وی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی شده است گفت: وی ادعا داشت که این فرد با انتشار این مطالب موجب هتک حیثیت و از بین رفتن آبروی وی و خانواده‌اش شده و مشکلاتی را برایش ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بم با بیان اینکه در همین راستا کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات تخصصی موفق شدند عامل هک تلگرام شاکی و انتشار پیام‌های خصوصی وی را شناسایی کنند افزود: پلیس فتا موفق شد به انتقام تلگرامی شوهر از همسرش خاتمه دهد.

وی بیان کرد: این متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و خود را همسر شاکی معرفی کرد و به انتشار مطالب خصوصی همسرش در فضای مجازی به انگیزه انتقام‌گیری و تحت فشار قرار دادن وی جهت طلاق اقرار کرد.

بهروزه اظهار داشت: در قوانین جرایم رایانه‌ای افشای اسرار خصوصی دیگران اعم از نامه‌ها، عکس، فیلم، نسخه‌های پزشکی و احکام دادگاه‌ها، اسناد مالی و مواردی از این دست جرم بوده و برای آنها مجازات جزای نقدی و تا دو سال حبس در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار