اگرچه همیشه سعی داشته‌ایم در خبرهای مربوط به دنیای خودرو وارد دنیای سیاست نشویم اما همان‌گونه که می‌دانید با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا ارتباط بیشتری بین سیاست و صنعت خودرو شکل گرفته است. ب‌ام‌و در مرکز کشمکش‌های تجاری بین ترامپ و آلمان بوده است.
کد خبر: ۴۳۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 11 June 2017

به گزارش تابناک : ترامپ از نوع رابطه تجاری موجود بین آمریکا و آلمان بسیار ناراحت بوده و صنعت خودرو بزرگ‌ترین دلیل این ناراحتی بوده است.


ژرمن‌ها میلیون‌ها دستگاه خودرو را به آمریکا صادر می‌کنند اما ما در مقایسه با آلمان صادرات بسیار کمتری داریم. این را ترامپ می‌گوید. اخیراً طبق اخبار منتشر شده ترامپ آلمان‌ها را در زمینه تجارت بسیار بد دانسته است. اگرچه شان اسپایسر سخنگوی ترامپ این موضوع را انکار کرده اما ترامپ اخیراً توئیت کرده است:

ما کسری تجاری عظیمی با آلمان داریم و آن‌ها پول بسیار کمتری به ناتو می‌پردازند. این برای آمریکا بسیار بد است و باید تغییر کند.

این موضوع به وضوح ترامپ و بخش اعظمی از جمهوری خواهان را اذیت می‌کند. آن‌ها معتقدند آمریکا باید تعرفه‌ی بزرگی روی خودروهای آلمانی صادراتی به این کشور وضع کند. البته این موضوع می‌تواند به معنی مشکلات بزرگ برای تأسیسات اسپارتانبورگ ب‌ام‌و باشد.


از زمانی که تأسیسات اسپارتانبورگ ب‌ام‌و در ایالت کارولینای جنوبی افتتاح شده به محوری اساسی در اقتصاد این ایالت بدل شده است. ب‌ام‌و هم‌اکنون در حال جشن گرفتن بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این سایت تولیدی بوده و حدود 9 هزار نفر کارمند دارد؛ اما این تنها افراد مستقیمی نیستند که به استخدام ب‌ام‌و درآمده‌اند زیرا زنجیره تأمین در ایالت و حتی در کل آمریکا نیز به‌طور قابل‌توجهی رشد داشته است. آن‌ها هزاران شغل بیشتری را خلق کرده‌اند. تاسیسات ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی باعث کاهش نرخ بیکاری شده و به بهبود اقتصاد آن کمک کرده است.


عضو انجمن شهرداری اسپارتانبورگ گفته است:

در اواسط و اواخر دهه 80 میلادی ما 25 هزار شغل را در اسپارتانبورگ به خاطر از بین رفتن صنعت پارچه از دست دادیم. ما در دنیای از آسیب قرار داشتیم. چیزی نداشتیم؛ اما کارخانه ب‌ام‌و به تغییر اوضاع کمک کرد. ب‌ام‌و شهر اسپارتانبورگ را نجات داد.

دارلا مور که یکی از مدیران بخش تجارت دانشگاه کارولینای جنوبی است می‌گوید کارخانه ب‌ام‌و تأثیری چشمگیر روی اقتصاد این منطقه داشته و فرصت‌های اشتغال غیرمستقیم را افزایش داده است.

BMW Spartanburg Plant
پرفسور اقتصاد دوگ وودوارد نیز می‌گوید:

قطعاً ب‌ام‌و بزرگ‌ترین کارخانه این منطقه بوده و بزرگ‌ترین تأثیر را روی تولید ناخالص ملی ما گذاشته است.

اما این تنها تأثیری نیست که ب‌ام‌و روی اقتصاد کارولینای جنوبی داشته بلکه تأسیسات اسپارتانبورگ به کل آمریکا نیز کمک کرده است. ب‌ام‌و در سال 2016 صادراتی حدود 10.5 میلیارد دلاری داشته که به آمریکا کمک کرده است. بیش از 70 درصد تولید ب‌ام‌و در آمریکا به 140 بازار گوناگون صادر شده است. این کارخانه کل مدل‌های X دنیا را تأمین می‌کند؛ بنابراین تمامی مدل‌های X3، X4، X5، X6 و X7 آینده در آمریکا ساخته می‌شوند.

شروع تولید X4 در اسپارتانبرگ
توئیت ها و سخنان التهابی ترامپ باعث رنجش خاطر آنگلا مرکل و همچنین ب‌ام‌و شده است. البته شهردار مایور احساس می‌کند سخنان ترامپ تنها در حد سخن بوده است:

من قطعاً فکر نمی‌کنم این سخنان نشان‌دهنده‌ی قانون یا توافق تجاری یا چیزی شبیه آن باشد. البته این سخنان از برخی جنبه‌ها برای بزرگ‌ترین خودروساز داخل آمریکا نگران‌کننده می‌باشد.

مشخص نیست که آیا ترامپ در جشن 25 سالگی کارخانه اسپارتانبورگ از آن بازدید خواهد کرد یا خیر. بازدید از این تأسیسات شاید چشم‌اندازی بهتر از تأثیر بزرگ ب‌ام‌و روی اقتصاد آمریکا داشته باشد.




منبع : پدال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار