امام جمعه رفسنجان گفت: آتش به اختیار خودسری نیست بلکه به معنای عمل به وظیفه است.
کد خبر: ۴۴۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 17 June 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش و اظهار داشت: امنیت همه جانبه همه بلاد اسلامی در گرو هوشیاری و هوشمندی مردم است و ان شاء الله در این دو شب گذشته از برکات شبهای قدر بهره مند شدید و در شب بیست و سوم نیز که احتمال بیشتری برای بودن شب قدر دارد، بهره مند شوید.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، افزود: از نعمت هایی که خدا بر علی (ع) ارزانی داشت این بود که او پیش از اسلام نزد پیامبر (ص) زندگی می کرد. بنا بر روایات، پیامبر روز دوشنبه مبعوث شدند و علی (ع) که کودکی ۱۰ یا ۱۱ ساله بودند، روز سه شنبه اولین نفری بودند که اسلام آوردند.

وی تصریح کرد: با وجود مقام بالای امیرالمومنین علی (ع) جامعه آن روز با علی چه کردند و چگونه آن حضرت را مظلوم واقع کردند و حقش را ضایع و پایمال کردند. لذا باید از مکتب اهل بیت (ع) درس بگیریم، اینکه شبهای احیا بیاید و صرفا عزاداری کنیم و درسی از مکتب آنها نگیریم چندان فایده ای برای ما نخواهد داشت.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: امروز اسلام بوسیله امام راحل (ره) به برکت این انقلاب و نهضت احیا شده است و این انقلاب به واسطه وجود بسیجیان و زنان و مردان مومن اسلامی که احیا شده می ماند وگرنه ارزشها را از دست می دهیم.

رمضانی پور با بیان اینکه راه مستقیم در کانون بزرگ اهل بیت (ع) پیدا می شود، تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرماید ما صراط مستقیم هستیم؛ لذا نباید به بیراهه برویم.

وی خواستار اکرام ایتام و طرح محسنین شد و گفت: نیاز است که در این ایام به محرومین توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به حادثه تروریستی تهران اشاره و اظهار کرد: درست است در این حادثه تعدادی شهید و مجروح شدند اما آبروی نظام و انقلاب حفظ شد. ابعاد این قضیه بسیار وسیع و گسترده بود که با مدیریتی که صورت گرفت این قضیه ختم به خیر شد.

رمضانی پور به دستور امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال ۵۸ اشاره و یادآور شد: تشکیل جهاد سازندگی باعث شد کشور حفظ شود و جاهای صعب العبور را نیز جهاد سازندگی آباد کرد. تاکنون اقدامات خوبی در زمینه جهاد کشاورزی بخصوص در تولید گندم صورت گرفته است گرچه کار باقیمانده نیز هنوز زیاد است.

وی بیان داشت: باید مدیریت بهتری در آبیاری و صرفه جویی در آب و بهره گیری از فارغ التحصیلان کشاورزی انجام شود.

لزوم توجه ویژه به روستاها

وی ادامه داد: امسال در شهرستان رفسنجان بحث احیاگران آبادی در دستور کار مثلث توسعه اقتصادی است و یکی از دغدغه های رهبری هم همین است، مشکل روستاها شغل و توجه ویژه است تا آبادی در روستاها باشد و روستائیان در آنجا بمانند. لذا لازم است نسبت به روستاها توجه بیشتر صورت بگیرد و بخش کشاورزی باید تقویت شود.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود الگوپذیری جوانان از شهید دکتر چمران را مورد تأکید قرار داد و گفت: سردار شهید مصطفی چمران از اوان جوانی انسانی فهمیده، به روز و آتش به اختیار عمل کرد، چه در لبنان، چه در جنگهای چریکی که در ۳۱ خرداد ۶۰ این مرد دلاور به شهادت رسید.

رمضانی به صدور عدم کفایت بنی صدر در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۳۱ خرداد ۶۰ اشاره و افزود: رهبر انقلاب هشدار دادند که نباید این قضیه تکرار شود. مجلس اگر انقلابی و کارآمد و نمایندگان دلسوز امت باشند که هستند، کارهای بزرگی می تواند انجام دهد و کشور را نجات دهد.

وی سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر ماه سال ۶۰ را گرامی داشت و با گرامیداشت روز اصناف، تصریح کرد: اصناف سرمایه بزرگی هستند، بازار نقش بزرگی در به پیروزی رساندن انقلاب داشت. اما بازار امروز دارای رکود دارد و به ورطه ورشکستگی کشیده می شود و بحث گرانی هم وجود دارد.

وی با طرح این سوال که چرا مردم باید مایحتاج زندگیشان را به قیمت گزاف تامین کنند، ادامه داد: چرا بالای ۶۰ درصد از خانواده های دانش آموزان رفسنجان باید فقیر باشند، برخی قدرت و توان خرید گوشت و ارزاق را ندارند.

تغییر باید در دولت دوازدهم برای مردم ملموس باشد

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: رئیس جمهور و دولت به فرمایشات رهبری گوش کرده و عمل کنند. مردم در دولت دوازدهم باید تغییر را لمس کنند.

رمضانی پور به روز قدس اشاره داشت و گفت: امام خمینی(ره) روز قدس را مقدمه تشکیل حزب مستضعفین دنیا اعلام کرد و در اینجا از همه مردم رفسنجان و روحانیت و هیئت های مذهبی و اقشار مختلف و مسئولین دعوت می کنم تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند. راهپیمایی از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه از میدان بسیج شروع می شود.

وی با بیان اینکه آتش به اختیار به فرموده رهبری تاکتیک میدان جنگ است، تصریح کرد: آتش به اختیار خودسری نیست، عمل به وظیفه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار