فرماندار رفسنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در رفسنجان تحصیل می کنند که دو هزار نفر آنها از اتباع غیرمجاز هستند.
کد خبر: ۴۴۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 20 June 2017
حمید ملانوری ظهر دوشنبه در  شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجراست و حکم قانون را دارد و این شورا به صورت تخصصی و علمی به مسائل می‌پردازد و معضلات را بررسی می‌کند.

وی افزود: در دوسال اخیر موضوع تحکیم بنیان خانواده در دستور کار شورا قرار گرفته و درباره ازدواج و طلاق که یکی از زیرشاخه‌های اصلی تحکیم بنیان خانواده است، کار شده است.

ملانوری بیان کرد: جدای از بحث ازدواج و طلاق موضوعاتی نظیر مشروبات الکلی، اعتیاد، بزهکاری، صله‌ارحام، معاشرت‌ها و... در تحکیم بنیان خانواده موثر است که به دلیل آمار بالای طلاق در شهرستان به مسأله طلاق بیشتر پرداخته شده است.

وی از تشکیل کارگروهی تخصصی برای بحث طلاق در شهرستان خبر داد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌ها و کلاس‌های آموزشی که بعد از عقد نیز ارائه شد موفق شدیم سال ۹۴ تا ۳۰ درصد آمار طلاق را کاهش دهیم و این آمار را سال ۹۵ ثابت نگه داشتیم اما نباید خوش‌بین بوده و از این آمار راضی باشیم.

ملانوری پرهیز مراکز مشاوره، سمن‌ها و سایر مؤسسات فعال را از موازی‌کاری در زمینه آسیبهای اجتماعی مورد تأکید قرار داد و گفت: باید مراکز مشاوره و سمن ها با هم هماهنگ باشند تا مردم دچار دوگانگی و چندگانگی نشوند.

وی ادامه داد: موسساتی که می خواهند در حوزه آسیبهای اجتماعی کار کنند هر چند وقت نشست هایی با همدیگر داشته باشند و برنامه هایشان را یکسان کنند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: باید زمینه‌ها و عوامل سست‌شدن بنیان خانواده را احصا کنیم چون طلاق انتهای کار است لذا باید ریشه‌یابی کرد که چه مسائلی منجر به طلاق می‌شود و روی آن مسائل کار شود.

ملانوری اظهار کرد: باید کارگروهی برای بررسی عوامل سست‌شدن بنیان خانواده و فروپاشی خانواده در رفسنجان تشکیل شود تا بتوانیم همان‌طور که در کاهش آمار طلاق موفق بودیم در این زمینه نیز موفق باشیم چرا که برخی عوامل نقش پیشگیرانه داشته و خانواده ها به سمت طلاق نمی روند.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰ هزار تبعه بیگانه در شهرستان رفسنجان ساکن هستند که ۱۶ هزار نفر از این اتباع مجاز و مابقی غیرمجاز هستند که باید با آنها زندگی و این تعداد را مدیریت کنیم.

ملانوری خاطرنشان کرد: تعداد پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در رفسنجان تحصیل می کنند که دو هزار نفر آنها از اتباع غیرمجاز هستند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید زمینه آموزش برای تمام فرزندان اتباع فراهم شود.

وی ادامه داد: در این جمعیت در سالهای گذشته، تعدادی از اتباع بیگانه با زنان رفسنجانی ازدواج کرده اند و الان صاحب چند فرزند شده اند که برخی از آنها مجاز و برخی غیرمجاز هستند و اکنون حدود ۶۰۰ نفر دانش‌آموز ایرانی که بدون هویت در مدارس رفسنجان تحصیل می‌کنند که شناسنامه ندارند و در کنار سایر مسائلی که از طرف اتباع ایجاد شده است، دامنگیر شهرستان شده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: تدوین سند جامع نحوه برخورد و مواجهه با اتباع بیگانه در رفسنجان به عنوان سندی کاملاً علمی و تخصصی که در حوزه آموزش، فرهنگ، اجتماع، سلامت، امنیت، ازدواج و...در آن ورود جدی کرده تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته ملانوری رفسنجان تنها شهرستان استان و کشور است که در کنار ۳۱۳ هزار جمعیت خود، پذیرای ۶۰ هزار اتباع افغانستانی است و یک موقعیت استثنایی در کشور به‌شمار می‌رود که نیاز به مدیریتی قوی و کارآمد در این حوزه است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار