دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستاییان و عشایر از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.
کد خبر: ۴۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 05 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از برگزاری 10 دوره کلاس آموزشی بیماری تب کنگو در این شهرستان خبر داد.
 
حسن رزاقی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، 10 دوره کلاس آموزشی بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان بابلسر برگزار شد.
 
وی افزود: این بیماری از جمله بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام‌های آلوده ندارد.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر تصریح کرد: دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستاییان و عشایر از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.
 
رزاقی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، برای پیشگیری از بروز این بیماری با همکاری دامپزشکی این شهرستان تاکنون 47 واحد دامداری در حوزه شهری بهنمیر سمپاشی و بقیه واحد‌های دامپروری نیز باهماهنگی دهیاری‌ها درحال انجام است.
 
وی با بیان اینکه این بیماری در دام‌ها هیچ‌گونه علائم مشهودی ندارد اما ویروس در محیط خارج از بدن و لاشه دام پایداری دارد، خاطرنشان کرد: باید از ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز خودداری و تنها از دام‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های مورد تائید دامپزشکی استفاده کرد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در پایان به روستاییان و دامداران توصیه کرد هنگام شیردوشی مراقب کنه‌ها باشند و از له کردن کنه‌ها با دست خودداری کنند، زیرا با خارج شدن خون از کنه‌ها خطر ابتلا به بیماری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار