دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی، با هدف ارائه خدمات مطلوب به بخش خصوصی فارس، تسهیل کارها، کاهش زمان انجام فرآیندها و نزدیک شدن اتاق بازرگانی شیراز به استاندارد اتاق های دنیا در اتاق بازرگانی این شهر افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز،در آیین افتتاح این دفتر افزود: امروز بخش خصوصی ما برای پیگیری امور خود باید در اداره های مختلف حضور یابد که این کار سبب اتلاف وقت بسیار و طولانی شدن فرآیند پاسخگویی به تقاضا و مطالبات بخش خصوصی می شود.
جمال رازقی افزود: هم اینک در دنیا این اتاق های نسل چهارم هستند که خدمات فناورانه مناسب ارائه می دهند و یکی از الزامات این اتاق ها انجام فرآیند ثبت شرکت در اتاق های بازرگانی است چرا که در دنیا فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی هستند و عمده کارهای خود را از طریق این اتاق ها پیگیری می کنند.
وی ادامه داد: حرکت ما در اتاق بازرگانی شیراز بر اساس میل به اتاق های نسل چهارم و ارائه خدمات بر اساس استاندارد های جهانی است که امیداوریم دستگاه های دولتی این استان در این زمینه به ما کمک کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز هم گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی در آغاز هر فعالیت اقتصادی، مدت زمان ثبت شرکت و اخذ مجوز برای شروع کار است که متاسفانه زیرساخت ها در این زمینه در کشور مناسب نیست.
محمد صادق حمیدیان افزود: همین مساله سبب شده که رتبه کشورمان در فضای کسب و کار و در نتیجه جذب سرمایه گذاری خارجی پایین باشد.
وی بیان کرد: اگر این فرآیند به نحو صحیح و اصولی انجام شود، ارتقای سطح دانش کاربران و کاهش زمان فعالیت در کشور را به دنبال خواهد داشت.
حمیدیان، در مورد افتتاح دفتر خدمات ثبتی و پستی در اتاق بازرگانی شیراز، اظهار داشت: هم اینک در این مرکز بسیاری از خدمات مورد نیاز از جمله تغییر در ثبت نشان تجاری، اخذ مجوزها، ثبت شرکت و خدمات پستی به اعضای اتاق بازرگانی شیراز ارائه می شود.
او افزود: در آینده نیز فعالیت های بیشتری از جمله پلمب دفاتر، ثبت علامت تجاری و سایر خدمات اداری محوله به اداره پست در این مرکز عرضه خواهد شد.
حمیدیان، فعالیت این مرکز را آغاز فصل جدید خدمات به بنگاه های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی در استان دانست و گفت: این دفتر بسیاری از فرآیندها را کاهش می دهد و از میزان مراجعه بنگاه ها و فعالان اقتصادی به بیرون از اتاق بازرگانی نیز کاسته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار