اولویت‌های دولت دوازدهم در قزوین/ 6
فرماندار البرز با اشاره به اینکه امروز اقتصاد مقاومتی به‌عنوان گفتمان اصلی در اقتصاد کشور جای خود را بازکرده است گفت: همه در تلاش هستند تا دغدغه‌ی اصلی مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی است را در جامعه محقق کنند.
کد خبر: ۴۸۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 03 September 2017
به گزارش تابناک قزوین رضا عسگری فرماندار البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه‌ی قزوین، اظهار کرد:  یکی از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره در سطح کشور است که از دولت‌های قبل باقی‌مانده است.

وی افزود: دولت چاره‌ای جز تکمیل پروژه‌های باقیمانده‌ی دولت‌های گذشته را ندارد و در همین راستا در سطح شهرستان البرز نیز چنین پروژه‌هایی وجود دارد که باید تکمیل شود.

عسگری خاطرنشان کرد زمانی که دولت یازدهم به کار گرفته شد کمتر از ۴۰ درصد مسکن مهر در مهرگان تکمیل‌شده بود و این در حالی است که اکنون بیش از ۹۰ درصد مسکن مهر در مهرگان به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار البرز با اشاره به اینکه شهرک مهرگان یکی از نواحی مهم شهرستان البرز به شمار می‌رود گفت: تکمیل پروژه مسکن مهر و همچنین اقدامات فرهنگی باقی‌مانده و تکمیل‌نشده ازجمله برنامه‌هایی است که باید به‌صورت منظم پیگیری شود.

عسگری تصریح کرد: پروژه‌های درمانی و مربوط به خدمات‌رسانی در حوزه درمان ازجمله اقدامات دیگری است که در دستور کار قرار دارد همچنین پروژه بیمارستان شهر الوند نیز از اقداماتی است که در حال حاضر در دستور کار ما قرارگرفته است.

عسگری با اشاره به اینکه باید تمامی پروژه‌های نیمه‌کاره به اتمام برسد گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در دستور کار ما قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تکمیل پروژه‌های درمانی در مهرگان و تصفیه‌خانه شهر شریف‌آباد اشاره کرد.

عسگری بابیان اینکه درگذشته نیز اقدامات مهمی در حوزه اجتماعی صورت گرفته است گفت: برنامه‌ریزی‌شده تا در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان البرز اقدامات مؤثری را انجام دهیم که تاکنون بعضی از پروژه‌ها انجام‌شده و برخی دیگر نیز باقی‌مانده است.

وی یادآور شد: مردم باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت جدی‌تری داشته باشند ازاین‌رو در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی و تعامل بین تمامی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت مردم در این راستا گام‌های مؤثری را برداریم.

عسگری ادامه داد: از سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بحث آبیاری نوین کشاورزی صورت گرفته که تکمیل این پروژه نیز در دستور کار قرار دارد چراکه می‌تواند اثر بسیار خوبی در کاهش مصرف آب داشته  و بخشی از کمبود آب را تا حدودی جبران کند.

وی افزود: در راستای بهره‌وری بیشتر از آب آبیاری قطره‌ای در نظر گرفته‌شده است که سال گذشته پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان البرز به این طریق آبیاری شد و در نظر داریم تا امسال این رقم افزایش پیدا کند.

فرماندار البرز خاطرنشان کرد: بحران آب یکی از مسائل جدی در آینده خواهد بود بنابراین لازم است تا در راستای مقابله با بحران آب اقدامات مؤثری صورت گیرد که در تلاش هستیم تا اقدامات خوبی را در سطح شهرستان پایه‌گذاری کنیم.

عسگری با تأکید بر اینکه سند چشم‌انداز ششم در دستور کار قرار دارد گفت: تمامی دستگاه‌ها باید تعامل خود با یکدیگر را افزایش داده  و با استفاده از ظرفیت‌های خود در راستای این سند تلاش کنند تا بتوانند اقدامات مؤثری را انجام و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری قرار دارد در تلاش هستیم تا چنین اقدامی را انجام داده و دغدغه مقام معظم رهبری راه تحقق‌بخشیم.

عسگری تأکید کرد: در حال حاضر اقداماتی که صورت می‌گیرد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود که ازجمله آن‌ها می‌توان به بخش فرهنگی اشاره کرد که در این راستا در تلاش هستیم تا مصرف کالای داخلی را در جامعه رواج دهیم.

فرماندار در پایان تصریح کرد: تلاش در جهت استفاده مردم از کالای داخل باید در بستر زمان شکل گیرد که در این راستا تولیدکنندگان با تنوع در تولیدات و کاهش قیمت‌های داخل نسبت به کالاهای مشابه خارجی بسیار اثرگذار خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار