آيت‌الله اميني:
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام بايد با جديت دنبال شود گفت: بايد در خصوص اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام، شوراي اسلامي شهر و شهرداري توجه كافي را داشته باشند و روندي را دنبال كنند كه اين مشكل برطرف شود.
کد خبر: ۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 17 June 2015
به گزارش تابناک قم، آيت‌الله ابراهيم اميني  در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اينكه اداره شهري همچون اصفهان كار آساني نيست و اميدواريم كه از تجربيات خود در اصفهان براي خدمت در شهر قم بهره بگيريد بيان كرد: شهر قم از نظر وسعت شايد كوچكتر از اصفهان باشد ولي موقعيت حساسي دارد و شهري مذهبي است كه پايتخت انقلاب و تشيع به شمار مي‌رود و مردم چنين نگاهي به شهر قم دارند.

وي با اشاره به اينكه با توجه به اين خصوصيات شايد اداره شهر قم از اصفهان دشوارتر باشد بيان كرد: اميدواريم كه بتوانيد خدماتي ماندگار را به يادگار بگذاريد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه شوراي شهر قم نيز فعاليت خوبي داشته و با تفاهم و همدلي با شوراي شهر بايد براي اداره امور تلاش كنيد افزود: شهرداري در دنيا غير از طراحي شهر است و شهرداري مسئوليت اداره شهر را بر عهده دارد و طراحي شهر نيز بر دوش بخش ديگري است البته در كشور ما اين مسئله مد نظر قرار نگرفته است.

وي با اشاره به اينكه بايد پهنه‌هاي ويلايي و آپارتماني در شهر مشخص شود گفت: در بين مناطق مسكوني تفكيكي صورت نگرفته است و در كنار منازل مسكوني شاهد بلند مرتبه سازي هستيم كه بايد اين نقيصه برطرف شود.

آيت‌الله اميني به مسئله ترافيك اشاره كرد و گفت: با توجه به افزايش روزافزون خودروها بايد به وضع ترافيك در شهر رسيدگي شده و ساخت پاركينگ در ساختمان‌ها جدي گرفته شود و اينگونه نباشد كه ساختماني احداث شود ولي پاركينگ نداشته باشد.

وي با اشاره به اينكه در كوچه‌هاي شهر قم به دليل اين نقيصه جاي تردد و پارك خودرو نيست يادآور شد: اولويت بندي در اجراي امور از اهميت زيادي برخوردار است؛ مسئله زيباسازي در شهر از اهميت زيادي برخوردار است ولي بايد ابتدا احتياجات و نيازهاي اوليه پاسخ گفته شود و سپس به سراغ مسائل ديگر رفت.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مسئله بدهي‌هاي كلان شهرداري اشاره كرد و يادآور شد: بايد در خصوص اين بدهي‌ها چاره انديشي كرد.

وي اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام را مورد توجه قرار داد و اضافه كرد: بايد در خصوص اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام شوراي شهر و شهرداري توجه كافي را داشته باشند و روندي را دنبال كنند كه اين مشكل برطرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار