نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ عمومی کشور مطلوب نیست گفت: متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما پیشرفتی نداشته و رو به پس‌رفت است.
کد خبر: ۴۹۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 17 September 2017
احمد حمزه در همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی جنوب کرمان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و نمایندگان جنوب کرمان برگزار شد، اظهارداشت: فرهنگ مجموعه‌ای از همه دستاوردهای جامعه بشری در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه امروزه فرهنگ جایگاه والایی در دنیا دارد، خاطرنشان کرد: ملت‌هایی قدرتمندتر هستند که فرهنگ قوی‌تری داشته باشند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که امروز ما با آن روبرو هستیم مسئله جنگ فرهنگی است و ما نباید در این جنگ بزرگ کم بیاوریم.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ در دنیای امروز بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و باید به آن توجه جدی شود، افزود: با گذشت 34 سال از تشکیل شورای فرهنگ عمومی کشور وضعیت جوامع ما نسبت به گذشته بدتر شده است.

حمزه با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما پیشرفتی نداشته و رو به پسرفت است تصریح کرد: این معضل باید با جدیت مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود کجای کار ما مشکل دارد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون در فرهنگ جامعه گفت: روحانیون باید در این زمینه چاره‌ای بیاندیشند و این مسئله باید به صورت کارشناسی شده مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ما باید باور کنیم که فرهنگ عمومی فصل مشترک باورها و رفتارهای ما است.

حمزه با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه ما نقاط مثبت و منفی زیادی دارد که باید به آن توجه کرده و آنها را شناسایی و برطرف کنیم، افزود: جنوب کرمان در فرهنگ عمومی نقاط قوت بسیار زیادی دارد که باید از آنها به عنوان نمونه در کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه ضعف اصلی ما در فرهنگ عمومی کشور، فرهنگ کار است اظهارداشت: توجه جدی و عملی مسئولان به این معضل بسیار اهمیت دارد و عدم توجه به این مسئله باعث تضاد فرهنگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی جامعه ما در حوزه کار اصلا خوب نیست و باید اصلاح شود.

حمزه با بیان اینکه رشد و ارتقا هر گروه و گرایش سیاسی در گرو رشد رقیب و دیگر گروه‌ها است، بیان کرد: فرهنگ تحمل همدیگر و نقدپذیری در کشور ما بسیار ضعیف است که واقعا جای نگرانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار