نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی کرمان باید انقلابی باشند گفت: هیئت غیرانقلابی، سکولار است و رئیس هیئتی که می‌گوید در این هیئت اسمی از شهدا و انقلاب نبرید، بویی از حسین(ع) نبرده است.
کد خبر: ۴۹۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 18 September 2017
آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در گردهمایی هیئت‌های مذهبی شمال استان کرمان در سیرجان اظهارداشت: هیئت‌های عزاداری یک سرمایه نفیس برای کشور و انقلاب هستند و انقلاب اسلامی ایران از هیئت‌ها به پا خواسته است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های عزاداری چهار رکن مردم، مدیر هیئت، خطیب و مداح دارند گفت: اگر بخواهیم هیئت‌های فاخری داشته باشیم باید برای این چهار رکن سرمایه‌گذاری کنیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رقابت‌های غیرخدایی در هیئت‌ها با اخلاص منافات دارد افزود: اخلاص زمینه‌ساز تاثیر مداح و سخنران بر مردم است و رئیس هیئت باید زیور سیدالشهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه مداح باید اشعار انقلابی را پیگیری و قرائت کند خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید انقلابی باشند و محور حرکت اباعبدالله در هیئت تبیین شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هیئت غیرانقلابی، سکولار است و رئیس هیئتی که می‌گوید در این هیئت اسمی از شهدا و انقلاب نبرید، بویی از حسین(ع) نبرده است افزود: این انقلاب بود که راه سالار شهیدان را احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه آخوند ضد انقلاب جایی در مراسم اباعبدالله ندارد و انقلاب ما برگرفته از مکتب عاشوراست گفت: مردم نیز باید مجلس حسینی به حق انتخاب کرده و از شرکت در مراسم غیرانقلابی خودداری کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهنمودهای ولایت فراجناحی و فراحزبی است و باید در هیئت‌ها تبیین شود تصریح کرد: مدیر هیئت باید برنامه ریزی فرهنگی داشته باشد و برای وقت مردم ارزش قائل شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مجلس حسینی باید همراه با شعور باشد گفت: اگر برای یک ربع هم می‌شود از سخنرانی خطبای دین استفاده شود و البته خطبا نیز باید مطالعه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار