فرماندار سابق رفسنجان گفت: پنج هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در رفسنجان منعقد شده که بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آنها اجرایی شده است.
کد خبر: ۴۹۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 24 September 2017
حمید ملانوری عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید رفسنجان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که رفسنجان دارد نیازمند آرامش است تا از آنها برای خدمت به مردم استفاده شود و در این دوره تلاش کردیم با روحیه اعتدال‌گرایی و متکی به قانون کار کنیم و در این دوره جمع زیادی از سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شد و احزاب و گروه‌های سیاسی توسعه یافتند.

وی به معرفی رفسنجان به عنوان شهرستان نمونه در حوزه امنیت در استان کرمان اشاره و بیان کرد: برخورد با سارقان، بزهکاران و خرده فروشان مواد مخدر که با پیگیری شورای تامین و حمایت دستگاه قضایی انجام می شود قابل تامل است و برای اولین بار در کشور ورود خیران به حوزه امنیت را در رفسنجان داشتیم و اولین وقف امنیت در کشور در رفسنجان انجام گرفت.

فرماندار سابق رفسنجان با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان غیر از چند روستای صعب العبور بقیه شهرها و روستاها به شبکه گاز شهری متصل شده اند، یادآور شد: در بحث آموزشی توفیقات خوبی داشته ایم و رتبه های علمی دانش آموزان رفسنجانی در المپیادها و مسابقات علمی قابل توجه است.

ملانوری افزود: به زودی جشن روستای بدون معبر خاکی را در رفسنجان می توانیم بگیریم و در بخش های مختلف شهرستان اتفاقات خوبی افتاده است.

وی به توسعه در شبکه های برق، افت ولتاژها و روشنایی معابر در شهرستان اشاره و بیان کرد: پست فوق توزیع که در نوق با بیش از ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد پایداری خوبی را در شبکه برق شهرستان ایجاد کرد.

فرماندار سابق رفسنجان به راه اندازی ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان در سال ۹۳ اشاره و اذعان داشت: بیان می شد به دلیل بحران آب انگیزه و اعتماد در سرمایه گذاران وجود ندارد در حالی که با حمایت نماینده سابق و فعلی مردم در مجلس و امام جمعه شهرستان، بیش از پنج هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری منعقد کردیم که بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آنها اجرایی شده ضمن آنکه در مجموعه مس بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در حال بهره برداری است.

ملانوری ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، طرح احیاگران آبادی را تدوین کردیم تا رونق اقتصادی و رونق تولید در روستاها ایجاد کنیم که در این رابطه تاکنون ۱۶۶ طرح در روستاهای شهرستان اعلام آمادگی سرمایه گذاری شده و در مرحله انجام کار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه»، ادامه داد: این همایش زیرساختهای خوبی را برای ما ایجاد کرد و در این همایش پسته را به نام رفسنجان ثبت کردیم.

وی به سرمایه گذاری های انجام گرفته در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره و اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی به قطب سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است، نیروگاه خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاران اتریشی احداث شده و شش واحد نیروگاه خورشیدی نیز در این مکان کلنگ زنی شده است.

وی ادامه داد: طرح فروکروم با مشارکت سرمایه گذاران چینی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که به زودی افتتاح می شود و فازهای بعدی آن نیز احداث می شود.

ملانوری با بیان اینکه هتل پاریز در حال بازسازی است و به عنوان هتل چهار ستاره بسیار مجهز بعد از محرم و صفر راه اندازی می شود، افزود: سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی در خانه حاج آقاعلی رفسنجان انجام شده و این مکان در قالب یک مکان اقامتی پذیرایی با استاندارد هتل چهار ستاره در حال تجهیز است.

فرماندار سابق رفسنجان با بیان اینکه ۱۰ واحد در منطقه ویژه اقتصادی به زودی راه اندازی می شوند، ابراز داشت: امنیت و اعتماد و انگیزه برای سرمایه گذاری در رفسنجان ایجاد شده است.

ملانوری گفت: در این سه سال و پنج ماه و ۹ روز بدون صداقت با مردم صحبت نکردم و هر چه گفتم همان بود که درونم وجود داشت.

وی تأکید کرد: من همه فعالیتهای خود را مدیون همدلی، همراهی و اتحاد می دانم چرا که با اختلاف چیزی پیش نمی رود، رحمت و عنایت خدا در اتحاد و همدلی است. فعالان سیاسی اگر نباشند حرکتهای جدی شکل نمی گیرد اما این سلایق نباید منجر به خودزنی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار