وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خدمات مکان محور علاوه بر تأثیراتی که در توسعه کسب‌وکارها دارد تأثیر به سزایی هم در مقابله با مفاسدی مثل زمین‌خواری دارد.
کد خبر: ۵۱۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 30 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح برش استانی سامانه جامعه املاک (سیماک) در اداره کل پست خوزستان اظهار کرد: علاوه بر هویت اشخاص، هویت مکان یکی از الزامات قانونی برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک است.
وی افزود: دولت الکترونیک هدف نیست و وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافی است که بخشی از آن توسعه کسب‌وکارها است و امروز نقشه و خدمات مکان محور در عرصه کسب‌وکارهای نوپا یکی از سرویس‌های بسیار مهم برای کسب درآمد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خدمات مکان محور علاوه بر تأثیراتی که در توسعه کسب‌وکارها دارد تأثیر به سزایی هم در مقابله با مفاسدی مثل زمین‌خواری دارد.

آذری جهرمی بیان کرد: یکی از آفت‌های کشور ما که فساد در بستر آن شکل می‌گیرد، عدم ثبت و ضبط اطلاعان است و یکی از اهداف دولت الکترونیک در مقابله با فساد است.

وی اضافه کرد: ما باید برای رسیدن به دولت الکترونیک که به‌واسطه آن باید اهدافی را محقق شود به مسئولیت‌های خود عمل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ما مسئولیت‌های مختلفی داریم که مسئولیت اول بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است که باید زیرساخت تحقق دولت الکترونیک را فراهم کند.

آذری جهرمی ادامه داد: ما موظفیم که یکی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک را فراهم کنیم که تهیه یکی از اجزای آن بر عهده پست است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بدانیم این طرحی که برای آن کار و تلاش می‌کنیم در مقابله با فساد و بهبود کسب‌وکار تأثیر دارد شاید روان‌تر کار و با علاقه بیشتری برای تحقق آن پیگیری کنیم و به اهمیت زیاد آن پی ببریم.

وی افزود: پروژه سیماک به دلیل ماهیت بین دستگاهی که دارد دچار کندی می‌شود و نیاز به هماهنگی‌های زیادی دارد.

به گفته آذری جهرمی، وزارت ارتباطات نسبت به انجام تکالیف قانونی خود عقب است و باید جبران شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مراسلات پستی میان مردم کاهش یافته است، یادآور شد: این یک روند جهانی است و در همه جای دنیا مراسلات پستی کاهش یافته و به سمت پست‌های سازمانی رفته و این بستر جدیدی برای مدل درآمدزایی شرکت پست است.

وی در پایان گفت: درآمد پست از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد رسیده و از مدیرعامل پست کشور خواسته‌ام که طی چهار سال درآمد پست دو برابر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار