رئیس اتاق اصناف همدان کاهش نرخ سود بانکی برای بازاریان، کسبه، تولیدکنندگان، صنعتگران و بخش خصوصی را در راستای حمایت از توسعه و رشد اقتصادی استان خواستار شد.
کد خبر: ۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 24 June 2015

رئیس اتاق اصناف همدان خواستار ایجاد و برقراری عدالت مالیاتی در استان همدان در راستای حمایت از اصناف، بازاریان و کسبه شد.

به گزارش ایسنا، "حمیدرضا فرسایی‌وحید" با بیان اینکه کسبه و بازاریان در هر امری پیشتاز و خودجوشانه حرکت می‌کنند، اظهار کرد: هر جا که دولتمردان و روحانیون حضور و وجود این نهاد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را ضرورت می‌دیدند این بازاریان و کسبه بودند که بدون هیچ چشمداشتی در یک حرکت خودجوش، پیشتاز در امر جهاد برای خدا تا مرز شهادت می‌رفتند.

وی از مصادف شدن روز اصناف با ماه رمضان احساس خرسندی کرد و گفت: تداخل این ایام با یکدیگر روحیه و نشاط ویژه‌ای به بازار بخشیده است.

فرسایی‌وحید به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" اشاره کرد و افزود: امسال مسئولیت ما در قبال مقام معظم رهبری، دولت و مردم بیش از هر زمانی حائز اهمیت است به طوریکه زمان و مکانی در این مرزو بوم یافت نمی‌شود که اصناف در راه رسیدن به اندیشه‌های اسلامی و سربلندی ایران و ایرانی نقشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز که دشمن استراتژی خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داده، این اصناف هستند که نقش محوری خود را در کنار نظام و مردم همراه و همگام آماده و هوشیار به خوبی عمل می‌کنند و در همین راستا اتاق اصناف که برند این تشکل مردمی است آمادگی خود را در همه زمینه‌ها اعلام می‌کند.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه امروز در این برهه از زمان وحدت و همدلی نیاز جامعه اسلامی ماست، تصریح کرد: اصناف باید بیش از هر زمانی نقش خود را همانطور که همواره در جای جای تاریخ این سرزمین پر افتخار موثر بودند، این بار با همدلی و هم‌زبانی به عنوان تاثیر گذارترین نهاد اجتماعی و اقتصادی با هم‌افزایی ایفا کنند.

وی گفت: سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی اتاق اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی پایه‌ریزی شده و تمام‌قد پیگیر مطالبات اصناف و بازاریان است.

فرسایی‌وحید تاکید کرد: با توجه به حساسیت و ضرورت این برهه تاریخی، بازاریان و کسبه باید نگاه سنتی خود را در حوزه‌های کسب و کار و اقتصاد با توجه به فناوری و تکنولوژی روز تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای ارتقاء و رشد ملی به کمک تولید داخلی و نهادینه کردن استفاده از کالاهای ایرانی به منظور اشتغال‌زایی و پویایی تولیدکننده ایرانی، تلاش برای ارتقاء رضایت‌مندی مردم از کسبه و بازاریان از سوی مسئولان به منظور اعتمادسازی، ایجاد بازارهای اسلامی با توجه به تشکیل هسته‌های اسلامی در بازار به منظور ترویج و نهادینه کردن اصول اسلامی در فضای کسب و کار، نیاز به همدلی و هم‌افزایی از طرف تمامی کسبه دارد.

فرسایی‌وحید یادآور شد: استفاده از تمامی استعدادها و پتانسیل‌ها در میدان‌های تجربه فارغ از هر گونه جناح‌بندی، به طور فراگیر عمل کردن تا رسیدن به استقلال اقتصادی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: داشتن روحیه خطرپذیری همراه با دانش روز بین مدیران و مردم می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی درخواست اتاق اصناف از بازاریان و کسبه را هوشیاری نسبت به اهداف دشمن اعلام و اضافه کرد: دشمن این بار با ترفندی دیگر قصد ضربه زدن به فرهنگ اسلامی را با ابزارهای نرم‌افزاری فرهنگی دارد و راه مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان، بسترسازی فرهنگ اسلامی در خانواده و جامعه است.

فرسایی‌وحید تاکید کرد: نقش حضور معتمدین بازار و انجمن‌های اسلامی ضرورت پیدا می‌کند که استمداد ما از معتمدین بازار و کسبه این است که خانه اصناف را که می‌تواند مرکز تبادلات و محور اصلی موضوعات اسلامی و اقتصادی باشد را یاری کنند تا در یک طرح کاربردی جهادی به اهداف مشترکمان که همان ایجاد فضای اسلامی و نهادینه کردن اندیشه‌های اسلامی در حوزه کسب و کار است، برسیم.

وی گفت: اصناف بزرگترین نهاد مردمی بوده که در طول تاریخ دست‌خوش تحولات بسیاری توسط جریان‌های مختلفی قرار گرفته و هر بار توانسته با سربلندی از این بحران‌ها عبور کند اما انتظار می‌رود از تمامی پتانسیل‌ها و استعدادهای این مجموعه در میدان‌های تجربه استفاده شود.

فرسایی‌وحید گفت: انتظار اصناف از مسئولان کمک به تثبیت جایگاه اصناف، احترام به استقلال و جلوگیری از هر گونه فضاسازی و به حاشیه کشاندن این نهاد مردمی است تا در حاشبه امنیت بتواند رسالت خود را به نحو مطلوب ارائه کند.

وی کنترل و نظارت بر امنیت بازار در حوزه‌های مختلف امنیتی، ترافیکی و سایر مصادیق برای رضایتمندی کسبه در راستای امنیت روانی کسب و کار را مهم خواند و گفت: این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.

رئیس اتاق اصناف همدان تاکید کرد: ایجاد و برقراری عدالت مالیاتی در استان همدان در راستای حمایت از اصناف، بازاریان و کسبه با توجه به شاخص‌های کسب و کار، فضای اقتصادی استان و اصلاح نظام مالیاتی برای راستی‌آزمایی از اهمیت ویژه‌ای در اصناف برخوردار است.

فرسایی وحید یادآور شد: ساماندهی فضای بازار از منظر شهری و کمک به تدوین طرحی برای زیباسازی بازار اسلامی همدان از جمله مطالباتی است که بازاریان درخواست دارند.

رئیس اتاق اصناف خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود بانکی برای بازاریان، کسبه، تولیدکنندگان، صنعتگران و بخش خصوصی در راستای حمایت از توسعه و رشد اقتصادی استان از جمله مطالبات مهم این مجموعه هاست که در انتظار تحولات مثبتی در این زمینه هستند.

وی گفت: تعامل اتاق اصناف همدان با اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون و بخش‌های خصوصی در راستای حقوق مشترک از دیگر مطالبات این مجموعه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار