فرماندار البرز
فرماندار البرز گفت: باتوجه به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و نگرانی های به وجود آمده در خصوص استحکام پروژه های مسکن مهر، بازبینی و نظارت مجدد بر ایمنی این سازه ها ضروری است .
کد خبر: ۵۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 25 November 2017
به گزارش تابناک قزوین رضا عسگری روز شنبه در نشست شورای معاونین فرمانداری البرز افزود: گام اول در تامین ایمنی ساختمانهای مسکن مهر تهیه بانک اطلاعاتی از فرآیند ساخت این سازه ها با نظارت دستگاه های اجرایی متولی است
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین سایت های مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان البرز قرار دارد، گفت:با عنایت به نگرانیهای ایجاد شده ضروری است اداره کل راه و شهرسازی استان استحکام و نحوه ساخت این واحدها را مورد بازبینی قرار دهد و شناسنامه پیمانکاران ، بلوکها و اطلاعات ناظرین آنها در قالب بانک اطلاعاتی جامع جمع آوری و در نهایت ناظرین با دقت نظر لازم مکلف به اعلام و رفع عیوب با همکاری پیمانکاران و مجریان باشند .
وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها نیز نسبت به بیمه تاسیسات و زیر ساختهای موجود در شهرها و روستاها اقدام و دستگاههای اجرایی نیز ضمن توجه به استحکام بناهای اداری، نسبت به بیمه آن ها مبادرت ورزند .
فرماندار البرز هم چنین با یادآوری اهمیت استحکام بنا در واحدهای درمانی به ویژه در مواقع بحران و وقوع بلایای طبیعی از تمامی مسئولان متولیان واحدهای درمانی شهرستان خواست تا از استحکام اینگونه بناهای شهرستان مطمئن و در صورت نقص، نسبت به رفع عیوب اقدام نمایند .
او بیان کرد : شهرداریها ، دهیاریها و بخشداریها به عنوان مراجع صدور پروانه ساختمانی و پایان کار مکلفند ضوابط و آیین نامه های ساختمانی در صدور پروانه ها را رعایت نموده و سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی نظارت لازم بر رعایت الزامات فنی و مهندسی توسط پیمانکاران ، ناظرین و مجریان پروژه ها داشته باشند .
عسگری گفت :اعضای کمیسیون های ماده صد نیزدر صدور آراء مربوط به تخلفات ساختمانی دقت نظر لازم را در خصوص استحکام بنا و رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز معمول دارند.
فرماندار البرز با اشاره به وجود بافت های ناپایدار شهری و روستایی در سطح شهرستان تاکید کرد : شهرداریها و دهیاریهای ضمن استفاده ازظرفیتهای قانونی برای بازآفرینی محیطهای فرسوده، با همکاری شوراهای اسلامی مشوق های لازم برای نوسازی محلات فرسوده در نظر بگیرند
شهرستان البرز به مرکزیت شهر الوند در فاصله 16 کیلومتری قزوین قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار