رییس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت که اشتغال ایجاد شده از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های 95 و 96 تاکنون 48 هزار و 330 نفر بوده است.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 23 December 2017
به گزارش تابناک : زهرا عربشاهی روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امسال در اجرای بسته های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی برای 23 هزار و 545 نفر شغل ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای یک هزار و 800 نفر با حمایت از کسب و کار نوپا در حوزه آی. تی اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 248 پروژه اولویت دار در سال جاری داریم که بیشترین پروژه ها به ترتیب مربوط به محیط زیست، صنعت ومعدن و توزیع نیروی برق است.
عربشاهی گفت: افزایش 14 درصدی تولید گندم، افزاش هفت درصدی تولید انواع پروتئین از جمله فعالیت های انجام شده در بخش رونق اقتصادی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: افزایش سطح کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات با سرعت دسترسی 20 مگابیت بر ثانیه با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش دولتی و تجهیز 210 روستای البرز به اینترنت پرسرعت و تجهیز 220 روستا به اینترنت پرسرعت(ای دی اس ال) و راه اندازی سامانه سیماک از دیگر اقدمات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات است.
رییس سازمان برنامه و بودجه البرز گفت: اقداماتی در حوزه راه اندازی سامانه یکپارچه استعلامات بین دستگاهی به عنوان پایلوت، ایجاد سامانه پاسخگویی به شکایات محیط زیستی، سامانه مرکز تبادل اطلاعات مکانی، سمانه ارزیابی شاخص های عمومی و خصوصی، سامانه برنامه اجرایی و پایش طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
عربشاهی گفت: درسال 95 از اجرای پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی نظیر جذب و حمایت از شرکت های فناور، مسلوب کردن چاه ها ی غیرمجاز، توسعه گردشگری و افزایش ضریب خود اتکایی محصولات کشاورزی 22هزار و 985 نفر مشغول به کار شده اند. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار