انتقاد پورابرهیمی از معین اقتصادی راین
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معین اقتصادی بخش راین گفت: روند کنونی کار در بخش راین برای ما قابل قبول نیست و پیشرفت خوبی را شاهد نیستیم.
کد خبر: ۵۶۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 06 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در آیین بزرگداشت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم شهر راین اظهار داشت: مبارزات امام راحل، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای امنیت و مدافعان حرم به عنوان افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: عزت و افتخار کنونی کشور ما مرهون وجود امام راحل است و هر چند اکنون در بین ما نیستند، اما مسیر و راه و روش ایشان توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی استمرار دارد.

پورابراهیمی افزود: نظام جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و خصومت‌هایی که در چهار دهه گذشته شاهد بوده، اما با عزم و اراده قوی مردم به سمت تعالی و پیشرفت، مسیر خود را ادامه می‌دهد، اگر چه مشکلاتی هم در این راه وجود دارد، اما مانعی برای هدفگذاری نهایی آرمان‌های انقلاب نخواهند بود.

وی تصریح کرد: نگاه به انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که اتفاقات مهمی در عرصه‌های مختلف داشتیم که بیان گوشه‌هایی از آنها برای نسل جدید می‌تواند مفید فایده باشد تا مقایسه‌ای میان حکومت قبل و نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: امام خمینی (ره) رابطه گسسته میان مردم و مسؤولان را بر هم زد و به واسطه شخصیت اسطوره‌ای که داشتند، ترجیح می‌دادند تا ایشان راخدمتگذار بدانند تا رهبر.

پورابراهیمی ابراز داشت: تاریخ معاصر تحت تاثیر رفتار و تحولات امام خمینی (ره) است، تفکر جدید شیعی که امروز آثار آن را در منطقه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پرچم افتخار و اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف برافراشته است، افزود: در دهه آینده تابلوی اقتدار در حوزه اقتصادی ایران نیز در مسیر حرکت خود قرار می‌گیرد و مشکلات اقتصادی با تلاش مسؤولان و همراهی مردم برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات خوبی را برای سال آینده در لایحه بودجه داریم که به امور اقتصادی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد تومان منابع برای آموزش و پرورش به منظور تجهیز و نوسازی در مدارس اختصاص یافته که کمک خوبی برای جبران کسری‌های این حوزه می‌تواند باشد.

پورابراهیمی با اشاره به فعالیت‌هایی حوزه زیرساختی در بخش راین بیان داشت: اقدامات خوبی از جمله پوشش گاز داشتیم و سال آینده پایان گازرسانی به تمام روستاهای راین است که یکی از مصارف آن در حوزه صنعتی و رونق در این زمینه خواهد بود.

وی یکی از دغدغه‌های اساسی مردم بخش راین را اشتغال دانست و ادامه داد: زیرساخت‌ها از جمله برق، راه و گاز و ... در بخش راین به خوبی پیش رفته است، اما در زمینه اشتغال دچار عقبماندگی هستیم.

پورابراهیمی ایجاد فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی توسط معین‌های اقتصادی در استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مطالبه تفویض اختیار به استاندار و مدیران کل برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی داشتیم که این امر محقق شد.

وی با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کرمان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت ابراز داشت: حضور معین‌های اقتصادی باید با برنامه‌های جامع برای ماموریت‌های دریافتی آنها باشد و از حضور آنها در بخش راین استقبال می‌کنیم برای اینکه خروجی کار بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با گلایه از معین اقتصادی بخش راین عنوان کرد: معین‌های اقتصادی بخش‌هایی مانند گلباف و شهداد کارها را بسیار خوب پیش برده و جلوتر از بخش راین هستند، اما اگر روند برای راین بخواهد به همین شکل کنونی ادامه یابد، برای ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی از بررسی ظرفیت‌های معدنی راین و شناسایی سه پهنه معدنی مس در این بخش خبر دادو گفت: با چند مجموعه اقتصادی بزرگ صحبت شده و با نهایی شدن کار، مجموعه بزرگی در حد شرکت ملی مس در منطقه راین می‌تواند شکل بگیرد.

وی ادامه داد: آغاز فعالیت‌های تولید مس در منطقه راین منطقه را با تحولات اقتصادی مثبتی مواجه می‌کند و امیدواریم سال آینده برنامه آن عملیاتی شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار