جت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: ورود مراکز فرهنگی به بحث توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست امری ضروری است و در این میان ورود حوزه علمیه به عنوان پرچمدار اسلام، بسیار مهم تر است و اساسا این مورد جزو وظایف دینی و رسالت تبلیغی حوزه و روحانیت است.
کد خبر: ۵۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 24 February 2018

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در رابطه با وظیفه حوزه علمیه و روحانیت در فرهنگ سازی حفظ محیط زیس،ت گفت: حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی ریشه در دستورات دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: جدای از بحث دینی، حفظ محیط زیست بحثی ضروری و اجتناب ناپذیر برای جامعه امروز می‎باشد. آنچه امروزه شاهدیم نشان از این دارد که حفظ محیط زیست از یک مساله اجتماعی صرف فراتر رفته و به یک مساله امنیتی در حال تبدیل است.

امام جمعه کرمان به وضعیت آب و هوایی ایران اشاره کرد و بیان داشت: ایران از کشورهای کم آب دنیا محسوب می‎شود و کرمان‌ هم ‌از استان‎های کم آب کشور بشمار می‎رود که برای جلوگیری از ایجاد خطرات قابل پیش بینی، نیاز به برنامه‎ریزی دقیق و همکاری تمامی ارگان‎های مربوطه هستیم.

وی همکاری مراکز فرهنگی را جزو اصلی ترین نیازها در حوزه فرهنگ سازی حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: ورود مراکز فرهنگی به بحث توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست امری ضروری است و در این میان ورود حوزه علمیه به عنوان پرچمدار اسلام، بسیار مهم تر است و اساسا این مورد جزو وظایف دینی و رسالت تبلیغی حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری، نماد فرهنگی در حفظ منابع طبیعی است که در جای خود مسأله مبارکی است و همکاری حوزه علمیه و اداره کل منابع طبیعی در این روز می‎تواند بسیار کارگشا و تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: برای تاثیر عمیق در فرهنگ عمومی نباید به همین روز بسنده شود،ذ بلکه این همکاری ها باید در طول سال نیز ادامه یابد. بایستی اداره کل منابع طبیعی اطلاعات و امکانات لازم را برای روحانیون فراهم کند تا مبلغین بتوانند با اطلاعات کامل به تبیین مباحث منابع طبیعی بپردازند.

منبع:خبرگزاری حوزه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار