نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تاکید کرد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان راور به ظاهر از عنوان محرومیت بیرون آمده، اما در واقعیت چنین نیست و با مشکلات زیادی مواجه هستند.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 25 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان و شهردار و شورای شهر راور پیرامون مسائل و مشکلات این شهرستان اظهار داشت: عدم وجود اشتغال برای جوانان شهرستان راور موجب مهاجرت به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار شده و ظرفیت‌های بزرگ و مهمی مانند زغالسنگ نه تنها توسعه نیافتند، بلکه متوقف هم شده‌‌اند و نیروهای آن از 8 هزار نفر به 2 هزار نفر تقلیل یافته است.

وی افزود: این مهاجرت به کرمان، یزد، خراسان جنوبی و کاهش جمعیت در راور، سرانه‌های شاخص شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و از تعریف مناطق محروم خارج شده است در حالی که کاهش جمعیت تغییری در خدمات بهره‌گیری برای مردم نداشته و جدا از اینکه مباحث بودجه‌ای شهرستان را متاثر می‌سازد، عامل بازدارنده هم می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه شهرستان راور به ظاهر از عنوان محرومیت بیرون آمده، اما در واقعیت چنین نیست و با مشکلات زیادی مواجه هستند، ابراز داشت: از وزارت کشور خواستیم در این موضوع تجدیدنظر داشته باشند تا بتوانیم خدمات بیشتر به راور بدهیم و جذابیت‌های خدمت را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: با عدم وجود زیرساخت‌ها، نمی‌توان سرمایه‌گذار را برای حضور دعوت کرد و باید امکان جذب سرمایه‌گذار و پزشک و ... را فراهم کنیم، لذا باید تفاوتی بین راور دیگر مناطق دید.

وی ادامه داد: از طریق مجلس شورای اسلامی هم با سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان کشوری در این زمینه صحبت می‌کنیم تا شاخص‌های جدیدی برای این مسئله داشته باشیم.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به اعمال رویکرد عدم تمرکز در مالیات ارزش افزوده گفت: این کار مثبت وفاق را برای توسعه همه جانبه در استان و همه نقاط ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصادی در دست داریم، رویکردهای تعدیل مثبت آن را هم در نظر می‌گیریم و پارامترهای دیگری به آن وارد کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین با اشاره به اعتبارات بخش زلزله بیان داشت: شهرستان راور طی 10 سال گذشته بازسازی منازل را انجام داده بودند و این مسئله در زلزله‌های اخیر به مردم ایمنی داد.

وی افزود: حدود 60 درصد از خانه شهری شهرستان راور نوسازی و بازسازی دارند و متوسط خانه‌های مقاوم در این شهرستان بالاتر از میانگین استانی است.

پورابراهیمی خواستار رویکرد کارشناسی نسبت به تخصیص اعتبارات زلزله به شهرستان راور متناسب با تعهدات دولت شد و گفت: سقف شهرستان راور به واسطه زلزله به نحوی داده شود که اولویت ما در حوزه شهری هم پوشش داده شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار